Mirabila skrev 2019-04-01 18:34:08 följande:
En annan sjuk sak man tänker på, som ni kanske också kan relatera till - hur man maxar sina 6-tillfällen!? Min sambo har lite svårt med pressen och när vi har legat var och varannan dag runt äl i en vecka känner han sig less och hemsk osugen på att alls försöka. Så får liksom hushålla med hans ork.
Typ 2 dagar före beräknad äl och sen samma dag stickorna visar positivt. Det borde vara det bästa men tänk om han inte pallar andra gången. Då har man ju missat tillfället. Alltså... har ni också dessa tankar och problem? Detta stressar mig minst lika mkt som att jag inte blir gravid, att han inte ska palla när det gäller alltså.
Hej Mirabila.
Jag kan känna igen frustrationen. Det känns som att det alltid är jag som informerar om när ägglossning börjar närma sig osv. Nog för att jag kanske inte ger honom en chans att fråga, eftersom jag är så snabb
Jag kan känna mig hetsig med sexandet, nog för att han alltid levererar. Han har aldrig sagt och skulle aldrig säga att han är trött och helst bara skulle vilja sova. Men, man känner ju varandra så det är klart att jag fattar att så är fallet.
Jag pratade faktiskt med honom om det, jag förklarade hur jag kände. Att det kändes som att jag tjatar mig till sex (han sa att han självklart inte uppfattar det som tjat). Jag förklarade att jag också är trött och kanske inte supersugen för sjunde kvällen i rad. Det kändes så viktigt att få fram det, det är ju inte bara killen som blir trött eller känner att man inte orkar prestera. Det är ju typ mer påfrestande för oss som kvinnor, det är ju vi som går runt och har symtom och allt. Jag känner av min ägglossning väldigt väl och får rätt ont i äggstockarna, så ibland är jag verkligen inte sugen för att jag är öm i de regionerna. Han förstod mig och tyckte det var sorgligt om han fått mig att må dåligt och gå runt o grubbla osv.
Vi är ju inga sexgalningar, vi har ju bara typ världens starkaste önskan om att få bli gravida. Och det är så lätt att vi tjejer får dessa skuldkänslor och det är så sjukt onödigt att vi dessutom ska behöva gå runt och oroa oss för det. Som sagt, det är inte alltid man är sugen, men har man äl så får man se till att bli sugen. Men det kan vara bra för alla män där ute, som vill ha barn, men som är för trött och inte pallar just den där endaste jäkla dagen när man har som störst chans, att förstå att vi kvinnor faktiskt "offrar" oss utan att klaga :)
Prata med din man om hur du känner, ni är ju två i detta :)