Doftljuset skrev 2019-02-22 20:20:46 följande:
Känner igen mig...
Jag har inte ätit preventivmedel på 11 år typ. Mådde illa av dom, både psykisk och fysisk plus att jag blev gravid på dom. Av sa mig det helt då...
Idag mår jag lite dåligt av min abort, men försöker inte tänka eller ångra en då tid. Det var då och nu är nu. Vet inte riktigt varför min mensvärk exploderade, men min blir också värre och värre. Sedan kanske 3 år tillbaka bara, jätte skumt egentligen... Har du fått nåt emot smärtorna? eller iofs, vi kan inte äta dom smärttabletterna ändå.
jamåduleva skrev 2019-02-22 21:01:05 följande:
Förstår tankarna kring aborten, har aldrig gjort en själv, men har många i min närhet som har och delat sina tankar efteråt.
Det är förjävligt att man ska behöva ha så ont, tycker att evolutionen borde fixat det nu, haha. Jag har inte sökt vård än då det här var första gången det var så jobbigt, tidigare månader har jag ändå klarat mig utan smärtstillande. Har kunnat andas mig igenom attackerna, men förra veckan låg jag bara och huuuuha:de mig, kunde prata ens. Nu är jag lite orolig för att det kommer vara så varje gång eller bli värre. Jag blöder inte mycket eller länge dock, hur har du det?
Det är ju så dumt med smärstillande med nu när man vill bli gravid. Sen så får jag inte ta något annat än ipren för tillfället och knappt det eftersom mina levervärden är något förhöjda, och vi vet inte riktigt varför än. Så på ett sätt är jag lite "lättad" att det inte tagit sig än. Men troligtvis beror mina levervärden på att jag i våras hade en kraftig muskelinflammation i käken så jag blev ordinerad diklofenak varje dag i sju veckor. Ska ta nya prover nästa vecka, hoppas det är bättre då
Till er båda: Det är INTE normalt att ha endometrios eller såna otroliga menssmärtor. Då är det något i kroppen som inte riktigt stämmer; det kan vara hormonellt eller inflammatoriskt eller vad som.
Jag skulle tipsa om att ni letar upp Jenny Koos på Facebook (Vulverine) och Instagram (vulverinekoos) och läser vad hon har att säga om saken. Det var genom henne jag insåg att jag nog med största trolighet har problem med sköldkörteln (även om vården inte tycker det..).