Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
Någon som ser?
Någon som ser?
@jamåduleva och @oshark
Har ni alltid haft sådana menssmärtor?
Någon som ser här? Bim-6
Tack för ögon! Tycker du det blivit starkare från igår? Uppe dagens och ner gårdagens
Taack! Ja hoppas här också! Vågar inte säga till maken för han blir så ledsen om något händer..
Ja man ser ju både på sin och min men vågar inte tro innan det är klart synligt så jag testar också varje dag. Skulle maken veta skulle han få en hjärtinfarkt ;) problemet är att jag dricker så jäkla mycket på natten att morgonurinen är utspädd och visar knappt medan EM är klart synligare. Läser överallt om morgon som ska va bäst men det ha aldrig funkat i mitt fall
Är det starkare idag? Dagens nere, igår uppe. Tacksam för svar då jag inte kan prata med min make pga att han blir så ledsen efter nio missfall,.,
Förstår tankarna kring aborten, har aldrig gjort en själv, men har många i min närhet som har och delat sina tankar efteråt.
Det är förjävligt att man ska behöva ha så ont, tycker att evolutionen borde fixat det nu, haha. Jag har inte sökt vård än då det här var första gången det var så jobbigt, tidigare månader har jag ändå klarat mig utan smärtstillande. Har kunnat andas mig igenom attackerna, men förra veckan låg jag bara och huuuuha:de mig, kunde prata ens. Nu är jag lite orolig för att det kommer vara så varje gång eller bli värre. Jag blöder inte mycket eller länge dock, hur har du det?
Det är ju så dumt med smärstillande med nu när man vill bli gravid. Sen så får jag inte ta något annat än ipren för tillfället och knappt det eftersom mina levervärden är något förhöjda, och vi vet inte riktigt varför än. Så på ett sätt är jag lite "lättad" att det inte tagit sig än. Men troligtvis beror mina levervärden på att jag i våras hade en kraftig muskelinflammation i käken så jag blev ordinerad diklofenak varje dag i sju veckor. Ska ta nya prover nästa vecka, hoppas det är bättre då
Men oj, muskelinflammation i käken... aj! Hoppas testerna visar sig vara bra.
Jag har väl kanske förlikat mig med aborten, på sätt och viss, den dagen är alltid en dag jag fortfarande tänker och har med mig. En del av mig ångrar sig, förmodligen dessa dagar när jag märker att det inte är så lätt att skaffa barn. Ber liksom till högre makter att det inte är/va min enda chans....
När dessa smärtor började så blödde jag väldigt mycket, reagerade liksom på att jag blödde mycket och att jag fick extrema smärtor. Så fick utskrivet "Cyklokapron", det hjälpte. Fast nu upplever jag lite som du , blöder liksom jätte mycket en två dagar sen är det relativt tomt, har dock en lång mens, ca 6 dagar, sista är liksom bara lite röd brunt kladdet.
Nu försöker jag dock inte äta några piller i onödan. Med tanke på smärtan så kanske man är dum men jag vill inte ha nåt i mig som kan påverka min fertilitet. Brukar koka varm vatten, lägger i en petflaska i en socka o sen på magen eller så på alla fyra o gallskrika... Varmbad är också bra, försöka bedöva smärtan...
Till er båda: Det är INTE normalt att ha endometrios eller såna otroliga menssmärtor. Då är det något i kroppen som inte riktigt stämmer; det kan vara hormonellt eller inflammatoriskt eller vad som.
Jag skulle tipsa om att ni letar upp Jenny Koos på Facebook (Vulverine) och Instagram (vulverinekoos) och läser vad hon har att säga om saken. Det var genom henne jag insåg att jag nog med största trolighet har problem med sköldkörteln (även om vården inte tycker det..).