jamåduleva skrev 2019-02-06 14:33:06 följande:
Vad skönt att höra av dig! Har varit orolig, det har varit så tyst ett tag. Men jag förstår att du inte orkat, kämpigt med alla andra. Var bitter och förtvivlad, rensa ur känslorna så gott det går.
Jag lipade sönder igår för att jag blev bjuden på möhippa, kände bara jaha, få frågan vad jag gör nuförtiden, "ja jo, jag är sjukskriven, arbetslös, barnlös och min katt är fet, durå?" uhhhhg, måste hitta ett nytt jobb för att klara av livet, kul. Bara kände, nä, jag orkar inte, jag vill inte sitta där med en massa nyblivna mammor och deras perfekta liv och känna mig misslyckad.
Hoppas du får en bra gyn som vill kolla dig ordentligt, tror tyvärr att det hänger mycket på vem som tar emot en. Men ett ultraljud kommer de väl ganska långt med tror jag, det borde du ju få göra. Där kan de ju se äggstockar, ev. äggblåsor och sånt. Ett blodprov tycker jag gott att de kan ta med, det är ju förfan bara lite blod i ett rör. Hoppas du inte måste kämpa för att få det.
Men hur utreder man om man har endometerios? Kan man se det? Mycket frågor.
Nämen gud, även om det ger en mycket att läsa på nätet om precis allt så blir man ju också livrädd för vissa saker. Tror verkligen inte du behöver oroa dig för att kroppen stänger ner. Jag tänker nog att den till och med kanske håller på att bli bättre för dig :)
Är på äl+7 idag, så det är bara en tråkig väntan nu. Har fortfarande en bra känsla, haft så tydliga symptom på ägglossning den här gången, mycket mer än senaste gångerna och vi har fått till det bra. Tror jag har bim 11/2. Ska försöka att hålla mig från att testa tills dess, men det lär jag väl inte kunna :)
Va fin du är, att du lagt märke till min frånvaro. Jag har haft lite för mig men också inte riktigt orkat. Samtidigt är det här jag får drivkraft.Tack! Bara känt mig lätt orkeslös när alla ringer en efter en och smetar i ansiktet att dom är gravida.
Förstår verkligen det, ska snart på babyshower eller ja det blir väl en hel del denna vår. Känner bara orkar inte, för alla samtal slutar med alla ansikten på en "har ni funderat på barn?"-"Har ni pratat nåt om det?"-" Det kommer, sluta stressa". Dock ska du inte tänka på att alla har perfekta liv, för det finns inget som är perfekt! Åh du får inte känna dig misslyckad. Aldrig.
Jag håller alla tummar och tår för dig :) NU jävlar är det din tur! Skönt att du har en bra känsla i kroppen. Nej, men du vet när man snappar upp alltid och så intalar man sig liksom- täääänk om det där sker med mig! Katastrof tnk.
Enda jag kan göra är vänta tills gyn, ska verkligen fråga och be om allt jag undrar och funderar på. Jag hoppas jag fick hon jag hade förra gången, väldig go och mjuk kvinna! Blodprov är svåra grejer, tycker man aldrig får blodprov utan måste alltid ligga på för sånt. ( Känner också, ta bara blod kolla upp så slipper man fundera)...Endimetrios tror jag man utreder via symptom men också via titthål....