Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2018-12-30 07:50:13 följande:
Förstår att det känns frustrerande. Man har ju ingen aning om hur lång tid det kan tänkas ta när man väl börjar. Vi skulle egentligen börjat i slutet på mars när mina p-piller skulle ta slut helt men valde att börja redan i dec när det var dags att egentligen hämta ut sista omgången så är bara i startgroparna än så länge och har inte fått tillbaka mensen än. Förväntade mig dock lite naivt att den skulle komma inom bara några dagar som den tidigare gjort vid uppehåll eller avslut men Nope inte denna gång. Så det är klart att det försvårar en del och sätter igång en del tankar även om det som sagt är precis i början här än. Du skriver att du har gjort äl tester sen okt. Har de visat på äl varje månad? Jag funderar på att köpa hem äl tester också men avvaktar iaf 1 månad tänker jag, äl kan man ju få även utan mens men det skulle ju såklart bli något lättare att beräkna och känns sig mer säker på att allt står rätt till om den nu faktiskt kom. Läst att det kan ta allt från dagar till år innan den kommer igen efter p-piller stopp :O. Läst lite om bidrottninggele som kan vara bra på många sätt så blir det ev något knep/hjälpmedel här framöver så blir det nog äl tester och det då till att börja med :) håller tummarna för att det tagit sig för dig!
För mig tog det ungefär tre veckor till första riktiga mensen när jag slutade med ppiller. En vän fick ta nått (minns inte vad det är många år sedan) för att få igång sin ÄL över huvud taget så det är väldigt olika det där.
Enligt mina äl-tester så ska jag haft ägglossning varje månad sen jag började med dom men det verkar inte helt ovanligt att få mens även om äl uteblir. testerna visar ju bara att kroppen förbereder sig på att släppa ägget men inte att det faktiskt släppts
Hört om de som använt rosenrot för att få igång äl och även få kortare och mer regelbundna cykler. Jag har ganska kort cykel så jag vågar inte testa. Ja bidrottninggele har jag också läst om. Inte helt förstått vad det gör bara?
Tack detsamma Hoppas vi får våra plus snart!