• enola

Blödning i v. 14

Hej ts!

Jag hade två blödningar i v 14 och 15. Blev så klart livrädd första gången det hände. För mig var det klarrött blod först och jag tänkte att nu är det kört. Men det visade sig att min moderkaka sitter lite långt ner, vilket kan ge blödningar. Det är inte farligt. Jag är nu i v 19 och har precis börjat känna små sparkar från den lilla där inne, som verkar må hur bra som helst :)

• enola
    Jossch98 skrev 2018-12-17 14:08:56 följande:

Hej,

Tack för era svar! Jag pratade med en bm från kvinnohälsan för ett par timmar sedan.

Hon trodde inte att det var något farligt och menade att skulle det vara missfall skulle jag blöda kraftigt och när jag är så pass "långt gången" så skulle jag få extremt ont i magen. Trombylen trodde hon inte hade någon större inverkan, men såklart kan man bli något mer blödningsbenägen eftersom att det ändå är svagt blodförtunnande. Känningarna jag har i magen sa hon var ofarliga och normala.

Dom hade inga tider för att kolla så att allting var bra och de tyckte inte heller att det tillförde så mycket med tanke på att jag gjorde ul för 10 dagar sedan.

Så jag håller tummarna för att det inte är någon fara! Sedan är blödningarna inte klarröda, utan snarare bruna, innebär det att det varit en blödning tidigare men inte nu? Kan det kännas när det kommer ut? Bm sa att det bara var livmodern som växer, men såklart blir man ändå lite nervös. 

Mina blödningar var först klarröda och sen mörkare, så att det kan mycket väl vara så att det varit en liten blödning men att blodet hunnit koagulera innan det kom ut. Jag hade lite ont i magen, och det är tydligen normalt vid en sån blödning som jag hade. Och sen så kan det som sagt göra ont emellanåt när livmodern växer. 
    Under graviditeten är även slemhinnorna i slidan känsliga och kan blöda, så var det en väldigt liten blödning så är det mycket möjligt att det var därifrån.

Svar på tråden Blödning i v. 14