Blödning i v. 14
Hej,
Gick in i v. 14 igår och idag när jag vaknade och skulle gå och kissa så märkte jag att det kom blod på pappret och lite i toaletten. Tyckte mig få lite känningar längst ner i magen, men känner ingenting direkt just nu.
Det var inte klarrött, utan snarare brunrött. Det var inte jättemycket, men lite grann. Nu är jag såklart jätteorolig att det är missfall
Var på ultraljud den 7/12 och allting såg bra ut, dock hade jag en liten förhöjd risk för havandeskapsförgiftning.
Började därför med Trombyl 75 mg i tisdags förra veckan. Äter även Sertralin 150 mg. Apotekspersonalen varnade mig lite om att jag hade lite högre blödningsbenägenhet eftersom att jag äter SSRI också, men efter ett samtal med bm så sa hon att det inte var någon fara då gravida har ökat risk för proppbildning och att det liksom "väger upp mot risken för blödningar" och att det inte var någon fara.
Kan det ha något med saken att göra? Är det någon som haft blödningar i v. 14 som inte varit något farligt?
Har även varit kissnödig ganska mycket de senaste veckorna, vet inte om det är relevant.
Kan någon ge mig lite lugnande besked? Hur stor är risken för missfall när man sett fostret röra sig och må bra i v.12?