• Anonym (anonym)

hon tänker ta ensamvårdnad

min flickvänn har tappat känslorna för mig och lämnat mig. och igår fick jag ett samtal där hon tänker vägra gemensam vårdnad och eventuellt vägra låta mig skriva på faderskapet . av den anledning att hon gick igenom ett sånt krig med sitt ex med deras barn . 

Jag har ett fast jobb,är utbildad ,skötsam osv 

Jag har läst och googlat om andra i denna situationen och man blir mörkrädd.

Hon tänker försöka ta ifrån barnet sin pappa . och jag vill vara med på allt

Jag har följt med på varenda koll,möte osv med glädje. Jag har betalat alla grejer, barnvagn,skötbord m.m som vi ställde hos hennes föräldrar under tiden jag tänkte tapetsera om barn rummet .  Vi är inte skrivna på samma adress. utan hon hos sina föräldrar om det spelar någon roll. 

Jag känner mig helt uppriven. Vad ska jag göra?!

• Svar på tråden hon tänker ta ensamvårdnad
  • Mawie

Självklart ska han fajtas för sina barn. Jag ger konkreta exempel.

Har inte läst inlägget, orkar inte argumentera det fallet, förlorade själv min dotter 3 månader sen.

Ängeldotter 6/9-18
  • Anonym (j)
    Anonym (Hm) skrev 2018-12-15 21:27:56 följande:
    Och vad har döda barn med TS att göra menar du?
    Jo mammor är jättefarliga och om ts inte får gemensam vårdnad komemr barnet att mördas och styckas...
  • nathanochnemi
    Anonym (j) skrev 2018-12-15 21:50:21 följande:

Jo mammor är jättefarliga och om ts inte får gemensam vårdnad komemr barnet att mördas och styckas...

Hoppas jag inte, men du kanske ska ta en kurs i läsning då jag understök just att barnets mamma inte var sådan. Varför är du ute efter bråk?
  • Anonym (X)
    nathanochnemi skrev 2018-12-15 21:53:02 följande:
    Varför är du ute efter bråk?
    Och det är inte du som drar upp nåt helt irrelevant i tråden?
  • Anonym (PappaBarn)

Det är tråkigt att sådan här diskussioner lätt blir infekterade och att deltagarna tappar fokus på vad det handlar om.

Perspektivet ska vara barnets inte föräldrarnas

Barnet har rättigheter föräldrarna skyldigheter

Som förälder och vårdnadshavare ska man se till att barnets rättigheter tas tillvara

Barnet ska inte bära de vuxnas konflikt på sina axlar

När man skaffar barn så gör man det för livet inte en kort parentes

• erikaABC
    nathanochnemi skrev 2018-12-15 20:59:10 följande:

Finn dig inte i det där, för att hon haft en fis på tvären med sitt ex! Du har lika mycket rätt till ditt barn som hon har. Tycker det är så tråkigt att pappor inte har mer rättigheter (än dom som finns) när det kommer till gemensamma barn. Man blir ju bara mörkrädd av att läsa nyheterna när där är en mamma som tillåtit sin nya partner döda hennes barn på 3 år och sen sitter där en pappa på begravningen som är totalt förstörd och har kämpat i år för att få vårdnaden (menar då inte att ditt barns mamma ska vara så) men det är så sjukt att män inte har lika mycket rättigheter som kvinnor för normen säger att barnet bor bäst ihop med mamma. Var är jämställdheten när det kommer till detta? Upp i rätten med henne och ge inte upp, du har som sagt lika mycket rätt till ditt barn som hon har. Stay strong!

/Mamma

Varför dra upp ett barnamord? Det har ju ingen relevans för frågeställningen.
  • Anonym (j)
    nathanochnemi skrev 2018-12-15 21:53:02 följande:
    Hoppas jag inte, men du kanske ska ta en kurs i läsning då jag understök just att barnets mamma inte var sådan. Varför är du ute efter bråk?
    Det är du som kastar bensin på elden när du drar in en mamma som mördar när en kille ber om råd vid separation.
  • nathanochnemi
    Anonym (X) skrev 2018-12-15 21:54:52 följande:

Och det är inte du som drar upp nåt helt irrelevant i tråden?

What? Jag skrev inget bråk eller något som var till dig ens? Vad vill du? Läs inlägget igen om du inte förstår?
  • nathanochnemi
    erikaABC skrev 2018-12-15 21:59:48 följande:

Varför dra upp ett barnamord? Det har ju ingen relevans för frågeställningen.

Läs igen...
Svar på tråden hon tänker ta ensamvårdnad