Ferrance skrev 2018-12-15 09:35:56 följande:
Ja exakt, det måste ju räcka till alla och det faktum att hon endast ville ha med sig väldigt lite mat skulle ju innebära att 20 pers ska dela på det hon tar med vilket blir en tesked var eller så. Det är rimligt att hon totalt sett lägger mindre pengar på det hon tar med än jag gör. Jag får väl som du är inne på erbjuda henne att ta med mycket av billig mat så får övriga ha hennes utgifter som måttstock. Fast jag har lite tappat lusten till detta med knytis känner jag. Konstigt att det plötsligt blivit ett problem. Alltid har bordet varit välfyllt och jag tycker det har varit rättvist. Alla har varit proppmätta.
Ja detta att hon vill ta med liten mängd låter mycket märkligt. Att hon anser att hon ska lägga mindre pengar eller mindre tid än familjer med två vuxna är förståeligt, men lösningen med mindre mängd blir ju märklig. Jag antar att den som fått köttebulleuppdraget hellre gör alla köttbullar än en halv sats för att kompletera hennes plus en halv sats mandelgrottor, eller vad ni nu har på julbordet. Det blir ju för mycket organsiation då. Har ni haft nåt samtal där ni visar att ni är tillmötesgående gällande kostnaden men att hennes val av lösning inte är så praktisk?