Inlägg från: Robert 832 |Visa alla inlägg
  • Robert 832

Jag vill att han byter jobb.

Nej, du är inte konstig. Det är tämligen normalt att en kvinna vill att mannen ska anpassa sitt liv efter henne. Gjort det själv ett par ggr men dragit en hård linje gällande arbete och karriär.

• Robert 832
    Anonym (Mor) skrev 2018-12-13 11:57:49 följande:

Fast det här låter mer som att mannen vill att barn ich kvinna ska anpassa sig helt efter hans behov.

Om du inte hängt med i utvecklingen så har ju även kvinnor nuförtiden jobb och karriär.

Vilket ju är alldeles fantastiskt för då kan hon ju lämna om han inte passar?
  • Robert 832
    Anonym (Mor) skrev 2018-12-13 12:09:41 följande:

Ja. Eller redan från början ställa egna krav och inte gå med på att skaffa barn under de förutsättningarna så blir det minst jobbigt för alla inblandade. Inte minst barnet som under dessa förutsättningar skulle få en helt frånvarande far.

Jo, fast vi vet inget om förutsättningarna. Hade ts man redan jobbet när de träffades? Då kanske hon inte skulle ha givit sig in i en relation alls som inte lever upp till hennes förväntningar. Hade ts kunnat anpassa sitt liv för att hennes man begärt det?
  • Robert 832
    Anonym (Mimmi) skrev 2018-12-13 12:40:52 följande:

Mm allt i livet är praktiskt och simpelt... eller inte. Jag träffade min man i tonåren och vi ville inte ha barn förrän vid 30. Hur han jobbade fram till dess var upp till honom sedan pratade vi med varandra och anpassade oss båda två när det var dags för barn. Förhållanden och logistik funkar inte av sig själv utan det kräver anpassning och samarbete.

Jo fast på er låter det som att det bara är att göra. Gjort i en handvändning. Byta jobb är en jätteomställning, han kanske trivs där han är och mår bra i det liv som är byggt runt det. Att flytta sig är en anpassning som får andra konsekvenser i vardagen och ts man kanske inte kan göra det och samtidigt som han anpassar sig till en ny anställning med nya uppgifter vara samma goa person som ts ändå föll för. Många relationer går i kras vid stora förändringar, han kanske räds det och känner ovanpå det att byta jobb inte är värt om det på nått sätt påverkar negativt.
  • Robert 832
    Anonym (Mimmi) skrev 2018-12-13 20:21:33 följande:

Då är det ju på tiden att han utmanar sina rädslor och testar att jobba med något annat, eftersom han vill bli pappa med allt ansvar det innebär. Eller hur?

Tvärtom, sagt av en som gjort det. De tidigaste åren är påfrestande som det är. Att byta jobb då och sätta sig in i andra arbetsuppgifter samtidigt som man bara får 3-4 timmars sömn om dagarna och kvinnan i ens liv förväntar ett oförändrat humör och en stabil karl... Lätt för kvinnan att säga som själv inte gör den omställningen.
  • Robert 832
    Anonym (Mimmi) skrev 2018-12-13 20:35:05 följande:

Hon är inte ens gravid... så han har gott om tid på sig att känna efter om han har förutsättningar att klara ansvaret. Men om han ör som du verkar vara - en sådan som bara ser problem kring allt som är nytt så kan det ju bli svårt.

Du är jävligt snabb att dömma. Har aldrig varit emot förändring men hellre förändring någon annan vill att man ska göra när man är uppenbart motvillig. Sen delar jag bara med mig av erfarenhet jag har av att faltiskt gjort en förändring under dåliga omständigheter. Antingen har du svårt med läsförståelse eller anser det kvinnors sak att bestämma över män så till den grad att du inte kan ta motargument.
Svar på tråden Jag vill att han byter jobb.