Jag vill att han byter jobb.
Nej, du är inte konstig. Det är tämligen normalt att en kvinna vill att mannen ska anpassa sitt liv efter henne. Gjort det själv ett par ggr men dragit en hård linje gällande arbete och karriär.
Nej, du är inte konstig. Det är tämligen normalt att en kvinna vill att mannen ska anpassa sitt liv efter henne. Gjort det själv ett par ggr men dragit en hård linje gällande arbete och karriär.
Fast det här låter mer som att mannen vill att barn ich kvinna ska anpassa sig helt efter hans behov.
Om du inte hängt med i utvecklingen så har ju även kvinnor nuförtiden jobb och karriär.
Ja. Eller redan från början ställa egna krav och inte gå med på att skaffa barn under de förutsättningarna så blir det minst jobbigt för alla inblandade. Inte minst barnet som under dessa förutsättningar skulle få en helt frånvarande far.
Mm allt i livet är praktiskt och simpelt... eller inte. Jag träffade min man i tonåren och vi ville inte ha barn förrän vid 30. Hur han jobbade fram till dess var upp till honom sedan pratade vi med varandra och anpassade oss båda två när det var dags för barn. Förhållanden och logistik funkar inte av sig själv utan det kräver anpassning och samarbete.
Då är det ju på tiden att han utmanar sina rädslor och testar att jobba med något annat, eftersom han vill bli pappa med allt ansvar det innebär. Eller hur?
Hon är inte ens gravid... så han har gott om tid på sig att känna efter om han har förutsättningar att klara ansvaret. Men om han ör som du verkar vara - en sådan som bara ser problem kring allt som är nytt så kan det ju bli svårt.