Inlägg från: Anonym (lis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lis)

Måste få ventilera med någon, genomgår en abort

Personalen kan inte ifrågasätta patienters beslut, det skulle kunna slå väldigt fel. Jag tror de förutsätter att har man en aborttid inbokad så är det för att man vill göra abort, att då börja ställa frågor mm skulle kunna ses som att de ifrågasätter kvinnans val.
    Det är synd att du inte bokade tid hos en kurator först, men det går ju även att prata i efterhand. Även om du känner att det är rätt beslut kan det vara en tuff sak att gå igenom en abort.

Skickar en kram till dig,

• Anonym (lis)
    Anonym (K) skrev 2018-12-08 22:26:16 följande:
    Hur vet du att de flesta vill det? Och även om det är så, att de flesta vill det, hur många har blivit tvingade hotade eller pressade och vill egentligen inte alls göra det?
    Var har jag skrivit att de flesta vill?

Jag skrev att personalen såklart måste förutsätta att en patient som bokar en aborttid vill ha en abort. Om de började ifrågasätta kvinnans val så skulle de få problem. Men givetvis bör de ju fråga om de märker att kvinnan INTE vill, men hur ska de veta om hon bokar tid, dyker upp och sväljer pillret och under hela denna tid inte säger någonting? Menar inte ts nu utan generellt.

Svar på tråden Måste få ventilera med någon, genomgår en abort