Nej naturligtvis inte. Men ganska ofta, faktiskt, läser man om gravida kvinnor som blir lämnade, redan innan barnet föds, eller som helt enkelt väjer att behålla, och bli ensam med barnet.
Eller små barn som föds in i förhållande som går sönder ganska fort efter attde föds, och då kan man väl bara hoppas på att V V kommer att funka. Men tror inga barn önskar det.
Klart att det kan funka, men det är inte optimalt för barnen, inte efter vad jag brukar höra. Men det är ju bara här.
Sen kommer ju ofta nya "föräldrar" in i bilden, där det kanske redan finns barn, eller kommer till nya, och då är cirkusen igång, med bonus hit och dit. Bittra x som krånglar, eller i bästa fall blir riktigt bra kompisar, men hur ofta händer det?
Många trådar här handlar ju om problem med bonusbarn, med x, och x`s familj, som morföräldrar och far föräldrar.
Sen undrar jag en sak? Finns det även pappor som absolut vill behålla, fast inte mamman vill? Då blir han ju ensamstående pappa, i värsta fall.
Jag växte själv upp i en familj med bonussyskon. Min styvfar och min riktiga pappa brukade slå varandra på truten, min mamma grät, och vi 2 helsyskon grät ännu mera, för vi skulle åka med vår pappa, det var hans rätt. Vi skulle vara där vissa helger, och vissa lov.
Vi darrade, och bönföll vår mamma, men hon kunde inte göra något, hon var tvungen att lämna över os till honom.
Då visste vi 2 helsyskon, att mamma och styvfar, hade det jättemysigt med det lilla bonusbarnet.
Tack och lov tröttnade vår pappa efter några år, när vi kom i tonåren, och sen var det bara bonussyskon och styvfar, mamma och vi.
Men även styvfar hade barn sen innan. Det ena barnet fick växa upp med oss + det nya halvsyskonet, hans 2:a barn såg vi knappt, han var (är) mentalt retarderat, och vår mamma orkade inte med att ha honom över en helg ens.
Då blev det altid bråk. Mellan mamma och styvfar, många ilskna telefonsamtal från styvfars x.
Vad tror du själv om v v barnen? Jag bara lyssnar, många som som skriver om det här.

Det kan ju funka, men är det inte i grunden jättejobbigt? Med ständigt planerande, med den andra föräldran som kanske inte kan just den helgen, eller lovet? Ja, jag tycker synd om dem, när det inte funkar.
Har en Lillebror som är i den sisten. Han vet när han skall ha barnen,och hon vet, men ofta så ringer hon i sista sekunden och är så sjuuuuuk, så hon inte kan ha sina egna barn. Han hade planerat en annan sak, men måste avboka, för att barnen kommer?
Är det inte hämsk för v v barnen, om de någonsin får reda på det? Nej om ni vill behålla, mamma eller pappa, se till att ni verkligen vill det, för barnens skull. inte för er skull. Think twise.
Att skaffa barn är ett hemskt uttryck, precis som att skaffa hus, eller bil.
Barn är den största gåvan man kan få, och den räcker så länge du lever! Huset kan du sälja, bilen kan du skrota, men barnen finns där, och de barn som inte har den andra föräldrar till hands, kommer att lida hela livet.