Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

17 månaders pojke och 1-2 timmars nattning och flera uppvak

Först Ni gör inte fel.

Barn kommer inte med manualer och med tiden måste man förändra hur man gör saker för att få allt att fungera. Även om vissa barn inte klarar av sin vardag utan alla rutiner.
    Först så sov mina barn 5 gånger per dag, när de blev lite större så var det en vila som strulade mest så jag tog bort den... sedan gick tiden och nästa vilostund började strula och ta tid så togs den bort den med..
    En period runt två år så tog det över en timme att söva dem på kvällen och till slut fick jag nog. Det är ju bara jobbigt för alla med allt trams som blir.

Jag senarelade deras kväll ca 30 minuter (till 18.30) Vi gick ut efter maten en kort promenad så de skulle bli trötta och det fungerade för oss.
    En kort period.
    Sedan tog jag bort fm vilan då gick sövningen återigen på 5 minuter. Ett halleluja moment kan jag lova dig att det var för oss.

Kan ju inte säga vad som fungerar för er men fysiskt trötta ut och se över hur många timmar /dygn ditt barn sover. Mellan 1-3 år så säger 1177 att mellan 11-13 timmar per dygn är vanligt även om det finns barn som sover mer och mindre. Men det ger en fingervisning i alla fall.
    Kanske barnet behöver mer/mindre kvällsmål pga av att man äter sämre en period pga tänder.
    Som sagt var finns många olika teorier om vad att tänka på =)

Svar på tråden 17 månaders pojke och 1-2 timmars nattning och flera uppvak