BF augusti 2019 - stannar på FL
Började blöda ikväll och har ont i magen :( känns inte alls hoppfullt nu.
Började blöda ikväll och har ont i magen :( känns inte alls hoppfullt nu.
Det såg bra ut!! :O Bebisen levde och jag blev framflyttad två dagar, så vecka 14+0 idag enligt UL. Jag var så inställd på missfall. Så himla skönt detta var alltså, gud.. :) Blev sjukskriven i två veckor därefter läkarbesök igen p.g.a. blödningarna, och blev ordinerad vila, så nu hoppas jag att detta ska gå vägen :)
Tack för ert stöd <3
Hur är det med alla? Mår ni bra/fortfarande illa. Är ni trötta? Känner ni bebis röra sig? Nu när mars kommer är det väl rul för många.
Jag mår sämre än alla de andra graviditeterna, men det har ändå blivit bättre än vad det varit. Min foglossning börjar smyga sig på också. Det positiva är att jag har känt bebis nu sen en vecka tillbaka. Det är väldigt mysigt. Jag har rul den 26 mars. Känns långt dit. Men fy sjutton vad jag tycker tiden går fort. Antagligen har man så fullt upp med de andra barnen så jag hinner inte tänka så mycket på att man är gravid. Tycker veckorna rusar fram.
Ska ut i solen nu igen. Är riktig vår i luften idag. Ha en fortsatt bra dag :)
Jag gick in i v16 idag. Foglossningen var väntad. Har haft det med dom två sista. Så har varit beredd på att de skulle komma. Min mage är nog varken stor eller liten, tror jag :) Här är en bild på den. Inte jättebra kvalitet men man får väl ett uppfattning om storleken :)
Magen är större nu på em än den är morgon förstås. Den sväller lite under dagen...... Haha:)
Så fin! Tack för referens. Min är liknande, och svullnar på em/ kväll. Förstår att alla är olika och lika vackra i sin olikhet, trodde bara jag skulle kunna dölja min lite längre. Men så klart dumt att jämföra med sist då det var första grav. Tur det finns hårsnoddar till byxorna ;)
Är det någon mer som har sammandragningar redan? Jag har känt några enstaka i några veckor, men nu sista veckan kommer det mycket varje dag. Jag har känslig livmoder så jag har haft mycket sammandragningar vid alla graviditeter. Och jag tycker det blir mer för varje barn. Det är ju så olika, en del känner inga alls under graviditeten.
Hej tänkte prova skriva här lite. Behöver skriva av mig lite tror jag. Jag och vår sambo väntar vårt 5te barn. Har bf 26/8. Jag mår bra i själva gravedeteten. Taskigt sköldkörtelvärse och trött men annars ok. Har det dock extremt jobbigt just nu då vår yngsta son gick bort i mitten av januari. Han va då nästan sex månader gammal. Var på ultraljud i tisdags där allt såg bra ut och direkt efter åkte vi till andra sidan av sjukhuset och bäddade ner vår avlidna son i sin kista. Allt känns så skeft och ovärkligt och har svårt att känna glädje över graviditeten just nu. Försöker mest bara få ihop vardagen.
Har aldrig haft problem med mycket sammandragningar. Men har hört att så länge dom inte gör ont är de ingen fara. Gör de därimot ont kan de va förvärkar och då kan det ju vara bra att åka in och kolla tappen.
Ugh... illamåendet tillbaka som en käftsmäll. Trodde det var magsjuka då dottern varit dålig (även om vi tror hon fått i sig en bakterie), men det påminner mer och mer om det hemska illamåendet jag hade vecka 5 till 12 eftersom jag får behålla det mesta. Klarar inga konstiga lukter alls nu och illamåendet avtar så fort jag lägger mig ner. Men är svårt när man har både skola att klara av och två små troll att fixa.
Suck. Är verkligen helt slut, och då är jag bara inne på dag två. Postafen har jag och det hjälpte väl skapligt i början på graviditeten. Är det någon som tycker Lergigan eller Lergigan Comp är bättre, att det kanske kan vara värt att få det utskrivet så man har hemma?
Med mina två döttrar mådde jag inte illa alls, hade inga större bekymmer någon gång under de graviditeterna. Men denna gången... usch, det blir sista...