Glad81 skrev 2018-12-08 07:02:17 följande:
Roligt att läsa om alla. Mitt illamående kom väldigt fort denna gången. Men jag mår inte illa hela tiden, just nu iaf. Tror att det kommer bli värre och värre tyvärr. Men efter v 12 har jag inte mått illa med de andra utan då har det lagt sig. Det moler i magen från och till under dagarna. Börjar tycka att det mesta luktar illa också. Haha! Stackars min man, dom värsta lukterna är när någon luktar lök eller öl. Eller det värsta!!!! båda samtidigt. Och såklart gillar min man båda.
Vi har ju inte vetat hur vi skulle göra, om vi skulle behålla de här. Men min man börjar att acceptera mer och mer att det blir ett barn till. Ingen är gladare än jag för att han börjar må bättre i det här.
Många som har fått missfall här. Jättetråkigt, och jättejobbigt att behöva gå igenom. Jag fick missfall min tredje graviditet. Nu när tankarna kommer dit, för det gör dom ju ibland så brukar jag trösta mig med att hade det inte blivit missfall hade jag inte fått mina andra två barn.......... Då hade det ju inte blivit just dom. Låter kanske konstigt men det har hjälpt mig att tänka så.
Vad skönt att ni börjar landa i att det känns bra att välkomna det här barnet!
Ja jag har läst många som upplevt sina missfall så, hade jag inte fått mittfält hade jag varit i vecka 30 nu, och då hade ju nuvarande graviditet aldrig kunnat hända, så för mig stämmer det säkert om den här graviditeten går bra. Men det är nog svårt att se det innan man har barnet hos sig till slut.