Stradi skrev 2018-12-12 20:12:16 följande:
Ja man känner sig lite sen. Men nu såhär i efterhand är jag glad att jag inte skaffade tidigare. Men vid trettio hade ju känts bättre haha. Men bättre sent än aldrig som man säger :) ja jag gick fulländade v 5 idag!
Jag hann bli lite orolig med tanke på att det blir svårare såhär en bit in på 30, man vet ju aldrig men det tog bara 4 månader faktiskt! Helt otroligt. Håller tummar och tår för oss nu att allting går som det ska. Nu är det vår tur! Ska bli kul att höra hur allt går för dig :)
Ja innan vi började försöka hade jag panik över att det var så sent. Men nu när vi är påväg så känns det mer och mer rätt. Jag har träffat världens finaste kille och vi har hunnit bygga upp en väldigt fin och stabil relation de senaste åren. Köpt bostad, har en plan för framtiden osv. Det hade säkert blivit bra om det hänt tidigare, men det hade inte blivit såhär tryggt och stabilt.
Vi gjorde en abort i början av vår relation så jag visste att vi var kompatibla. När vinden började försöka i våras gick det på andra försöket (slutade tyvärr i missfall i v 16). Sen nu efter missfallet gick det på andra försöket igen, så vi verkar ha lätt att bli gravida tillsammans iallafall.