Jojjans skrev 2018-12-13 04:43:38 följande:
Ja innan vi började försöka hade jag panik över att det var så sent. Men nu när vi är påväg så känns det mer och mer rätt. Jag har träffat världens finaste kille och vi har hunnit bygga upp en väldigt fin och stabil relation de senaste åren. Köpt bostad, har en plan för framtiden osv. Det hade säkert blivit bra om det hänt tidigare, men det hade inte blivit såhär tryggt och stabilt.
Vi gjorde en abort i början av vår relation så jag visste att vi var kompatibla. När vinden började försöka i våras gick det på andra försöket (slutade tyvärr i missfall i v 16). Sen nu efter missfallet gick det på andra försöket igen, så vi verkar ha lätt att bli gravida tillsammans iallafall.
Oj v 16! Vad tråkigt att höra, det måste ha varit jobbigt. Men starkt att försöka igen. Och att det gick så fort! Va roligt.
Jag fick missfall när jag var 22, som jag fick skrapa tillslut och sedan en medicinsk abort lite senare ålder som ledde till en skrapning också. Så nåt knäppt äre med min livmoder. Jag har svårt att släppa tankarna nu att något ska gå fel men vad ska man göra åt saken? Blir det fel så blir det fel, blir det rätt så blir det rätt. Men sambon tycker att vi ska boka ett ultraljud för att kunna få lite lugn.
Hur funkar det för dig? Blir du erbjuden ett tidigare ultraljud med tanke på sista graviditeten? Ursäkta om jag frågar, blir bara förvirrad hur detta funkar? Med inskrivning, ultraljud etc.