• Jojjans

Nya BIM januari 2019

Minmillis skrev 2019-01-06 11:34:08 följande:

Kan tex jämföra med mina tidigare graviditeter! Båda gångerna jag varit gravid har jag fått ömma bröst ca äl+4 och alla andra månader på året som jag inte är gravid får jag ömma bröst några dagar innan mens :p och det stämmer otroligt bra med kurvorna från CB! Men som sagt är de extremt individuellt då vissa inte får några symtom alls varken vid mens eller graviditet :D

Jag tvivlar inte på att du kännt det. Men en enskild persons egna iakttagelser är för mig inte likvärdigt med statistik eller fakta. Det är därför jag gärna skulle vilja läsa mer om det. Har läst allt jag kommmit över men just detta känner jag inte igen.
  • Jojjans
    Anonymhb skrev 2019-01-06 14:18:49 följande:

Planen va att ta ett digitalt i morgon bim-2 (vet inte när jag hade äl:( )

Mannen släppte av oss vid krukan där mamma jobbar och sedan sprang jag in på en kiosk här och köpte ett rfsu tidigt. Tog testet hemma hos mamma och hon vet ingenting , så att jag skulle göra nr 2 haha.

Jag är gravid!!!! :o jag bara gråter och skakar , skyller på att jag såg en sorglig video. Vi har försökt i över 1 år och är mitt i en utredning. Jag är så sjukt lycklig men livrädd !!! Vi fick 4 missfall 2018.

Ååå jag känner igen känslan. Precis sådär reagerade jag när jag plussade senast. Det gick inte vägen för oss då men hi fick bara två missfall förra året. Kan inte föreställa mig 4... hoppas allt går vägen!
  • Jojjans
    Snickesnack skrev 2019-01-06 13:20:36 följande:

Hej hopp!

ÄL+3 (CD18) idag enligt mina förmodanden. Har en del molvärk. Egentligen har det hållit på sedan ÄL men det är värre idag. Under ÄL-dagen kändes det skarpare och tydligt på höger sida. Nu är det mer diffust men ondare, i mitten och strålar ut i ländryggen.

Är väldigt trött och utmattad utan anledning, lite lite öm i brösten, och igårkväll fick jag någon märklig instant-PMS-attack där jag från ingenstans blev skitsur på min man, nästan började gråta för att han ville kolla på svampbob, och för att han "aldrig tar hand om mig" (det gör han visst) (alltså herregud). Efter en lång fotmassage (jag lyckades få ur mig att det var något vajsing med hormonerna) och en god natts sömn är i alla fall det bra igen XD.

Men eh, vad händer guys? Är det fel på mig? Varsågoda att diskutera i smågrupper!

Jag ligger en dag före dig och hade också molvärk som tusan dom första dagarna efter äl, idag är det borta. Hade så förra månaden när jag blev gravid (mf) men också under flera cykler i våras innan vi börjat försöka. Har inte lyckats lista ut vad det är helt säkert men funderar på om det kan handla om hur kroppen jobbar för att transportera ägget genom äggledare ner till livmoder . Stämmer med tiden isåfall.
  • Jojjans
    milly98 skrev 2019-01-06 16:17:26 följande:

Nä nu börjar jag tappa hoppet! Men ändå får jag spökstreck på vissa tester, som det här tex.... vad tror ni? Typ bim-5 idag (äl +10 ca)

Varför börjar du tappa hoppet? Glöm inte att ägget kan växa fast så sent som på äl+10, det är inga konstigheter att inte plussa än och ändå kunna vara gravid.
  • Jojjans
    Olise91 skrev 2019-01-06 16:50:39 följande:

Dålig på att skriva här, men läser alltid och vill först säga Grattis alla som plussat!! Vilken lycka! Hoppas det blir vår tur snart.

Jag har BIM på onsdag och är på äl +10, tog gravidtest igår bara för att få bekräfta att det var neg så jag kunde lugna mina tankar och sen vänta till på onsdag/torsdag med att testa på riktigt om mens uteblir... 

Men då fick jag en miniblödning precis, alltså en droppe blod blandat i flytning. Blir osäker om det är en nidblödning men känns lite sent? Borde inte det ske ungefär en vecka efter äl? Det kanske kan skilja såklart. Tagit ältest plus tempat så rätt säker på när min äl var... men 10 dagar innan ägget fäster? Eller är det kanske missfall... brukar inte få blödningar innan mens... 

Åh ville bara ventilera tankar och se om någon kanske har lite kunskap om man kan få nidblödning på äl + 10 ?

Det vanligaste är att ägget fäster 7-10 dagar efter ägglossning. Så det låter helt i sin ordning!
  • Jojjans
    Snickesnack skrev 2019-01-06 16:52:00 följande:

Intressant! Låter rimligt ändå. Jag brukar vara lite känslig i de delarna tycker jag.

Jag funderade också på om det kunde vara ett försenat äggsläpp (att det inte lyckades lossna i torsdags ändå) men har tyvärr inga tester kvar så har inte testat de senaste dagarna. Ja jag säger då det. Blir det inget den här gången så är det ju tempning och stora lagret ÄL-tester som gäller i alla fall!

Hmm ja kanske? För mig är det helt olika känslor. När jag får ägglossning får jag mer som en ömhet som påminner om när man sträckt en muskel, på ena sidan om livmodern. Den börjar svagt och stegrar inom ett par dagar. När ägget släpper brukar värken sluta (bekräftar med tempning) och sen känner jag ingenting i en dag. Dagen efter det kommer den här molande värken, som egentligen påminner om mensvärk, i några dagar. Och nu känner jag ingenting igen. Vissa månader känner jag mindre än såhär, men när jag känner som mest är det såhär mönstret ser ut.
  • Jojjans
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-06 17:10:11 följande:

Hej. Är en tjej på 33 år som nu ska försöka få ett gemensamt barn med min sambo, som har 2 sen innan. Har bim imorgon. Vi får se va som händer. Har vart utan min p-ring i 2 månader haft regelbunden mens under denna tiden. Nån som vet hur fort kroppen avvänjer sig och blir normal?

Hej, vad kul med någon som är jämngammal och ska försöka få första barnet!

Om din mens är regelbunden redan så skulle jag säga att kroppen kan ha kommit igång redan. Ska du testa imorgon eller väntar du tills mensen uteblir?
  • Jojjans
    Fruhs skrev 2019-01-06 18:16:30 följande:

Hej allihoppa! Jag hade ägglossning den 30-31/12 och fick typ en liten blödning idag, någon droppe bara har två barn sedan tidigare men aldrig råkat ur för en nidblödbing, kan de vara detta? På trosorna var de Mörkbruna flytningar ish, men när ja torkade mig vad se färskt blod. Så förvirrad på vad de kan vara. Kan tillägga att jag aldrig haft mellanblödningar

Det stämmer ju med tiden iallafall! Hoppas på det :) om det var så borde du kunna testa om några dagar tänker jag.
  • Jojjans
    Novis1991 skrev 2019-01-06 18:21:05 följande:

Hallå! Hoppar in här efter en lång paus från familjeliv. Vi har försökt på riktigt sen i juni och efter många månader av hopp och förtvivlan så hoppas vi nu på plus. BIM på onsdag - hur lägger man in sig på listan?

Mina symptom är otroligt ömma bröstvårtor och både jag och mannen tycker mina bröst blivit större. Har även varit sjukt trött och somnat lite närsomhelst dom senaste dagarna, vilket inte varit några bekymmer nu på ledigheten. Har även haft som värmesvallningar och känt mig yr (som att ansiktet brinner och marken vaggat). Detta kan ju också vara influensa eller annan skit så vill inte ta ut glädjen i förväg. Har som sagt haft diverse symtom tidigare månader som följts av mens :/

För att lägga till dig är det bara att kopiera texten från listan och skriva till dig själv och posta som ett vanligt inlägg.

Det låter ju lovande med dina symptom! Håller tummarna för er :)
  • Jojjans
    Linneaalice14 skrev 2019-01-06 18:35:51 följande:

Hej på er. Jag ser itne riktigt när man får svar på sina meddelande, Är det något jag gör som e fel?= 

Jag plussade på ägglossningen 26-27 december, o idag känner jag ytterst lite molande värk o knappt 1 cm flytning (ytterst ljusbrun) 

Köpte hem i fredags tidigt gravtest från clearblue. Så enligt min app så skall jag ha mens på torsdag fredag, hade ni väntat med gravtest?

Om nån citerat ditt inlägg (så som jag gör nu) så ska du få en notification på familjeliv. Men det är så många som skriver just nu så du för säkert bläddra tillbaka en hel del om du inte varit inne på länge.

Om du köpt ett testa tidigt borde du kunna testa redan imorgon kanske. Men om du fick en ljusbrun blödning idag så KAN den ju innebära nidblödning=att ägget precis fäst. Isåfall kommer det bog bli positivt först om några dagar.
Svar på tråden Nya BIM januari 2019