• Jojjans

Nya BIM januari 2019

Skruttan855 skrev 2019-01-17 16:02:57 följande:

Jättefin stegring <3 Hoppas verkligen det går vägen för dig den här gången!

Tack! Blir också lugnad av stegringen. Förra gången tog jag bara ett test på äl+11 och kollade aldrig stegringen. Men dagen jag började blöda (5+3) var testet lika svagt som på äl+11 så nu vill jag hålla bättre koll.
  • Jojjans
    Joannajoanna skrev 2019-01-18 09:33:06 följande:

Nu ska ja sova efter natt jobb å ska testa när ja vaknar. visst kan de inte spela nån roll hcg mässigt om man tar "morgonurin" eller eftermiddagsurin, huvudsaken att man har sovit? haha snurrigt

blir inte klok på min mens app. fattar inte. Den ska räkna ut enligt snittet, och räknar då 27 dagar (mens den 28 dagen) men så står de att cykellängden är 26 dagar. och jag får alltid mens antingen på dag 25 eller 30. Hur fasiken ska man kunna räkna ut bim på de? å va är de som gör att de skiljer exakt 5 dagar ibland?

är iaf på dag 27 idag. Mensvärk som tusan.

Det spelar ingen roll om du sovit eller inte, det viktiga är att du inte kissat på länge och att urinen är så koncentrerad som möjligt, vilket den ofta är när man sovit eftersom man inte dricker nåt då. Lycka till!
  • Jojjans
    Smillis skrev 2019-01-18 13:43:59 följande:

Hej Tigerkvinna, 

Reagerade på att du också har ont i livmodertappen! Jag har inge symptom alls förutom lite molvärk i just livmodertappen! What's that lixom?! Ingenting mot min vanliga mensvärk dock!

Har nog googlat lite för mycket på Amerikanska forum men man ska tydligen kunna känna på livmodertappen vart man är i cykeln. Är den mjuk och högt upp så är det ägglossning och är det efter ägglossning kan man vara gravid, är den låg och hård så kommer antagligen mensen!

Har progesteron tabletter som jag måste stoppa i fiffi 2 ggr per dag så har känt att min har vart just mjuk och högt uppe hela tiden men sen igår känns den lägre och hårdare :( Vissa har skrivit att det inte alls stämmer så det är nog bara tiden som kan utvisa om man verkligen är gravid :/

Jag har ofta koll på tappen och den är som du säger hög och mjuk innan äl. Sen inom ett dygn efter äl brukar den bli hård och stängd och lite lägre. Jag var jätterädd att få missfall för några dagar sen då mina symptom försvann så kände på tappen för att försäkra mig om att den fortfarande var stängd (brukar öppna sig innan mens) vilket den var. Hård och stängd och är på äl+16 idag (plussade tydligt äl+11).
  • Jojjans
    Mamma till 3 M skrev 2019-01-18 14:28:11 följande:

Äl+ 10 idag (bim-2).. har testat varje dag sen äl+ 6 , testgalen!!

Men började testa för jag mådde så himla dåligt och spydde o trodde jag var magsjuk i måndag så var hemma från jobbet.. men de släppte aldrig o sen har de bara rullat på, super mycket molvärk i magen o kan inte sova på mage pga ömma bröst. Men negativa test varje dag. Tog imorse , helt blankt.. men det är ju ändå äl+10 tänkte jag så tog ett test nu igen när jag kom hem från jobbet. (Inte hunnit varken kissa eller dricka på hela dagen).. visst är de två sträck?? Ena bilden e lite fixad

Jag tycker att jag ser två sträck! Lägger in min stegring så ser du hur svagt mina var på äl+9 och äl+10

• Jojjans
    Mamma till 3 M skrev 2019-01-18 14:45:04 följande:

Jättefin stegring :) 

Kommer nog också testa igen för att se stegring om jag känner mig själv rätt. Kanske även ett digitalt så man vågar tro på det. 

Visar de på ett digitalt nu tro? Nämligen testa tidigt-test jag tog idag.

Jag tror absolut digitalt bör visa nu! Mina test där ovan är rfsu vanliga, inte testa tidigt, och digitalt ska ha samma hcg-känslighet (25). Jag föredrar att se en mer analog stegring så jag kan göra en egen bedömning så ska ta ett till om 3 dagar tänker jag, men skippar dom digitala.

Hade ett tidigt missfall förra månaden och då testade jag bara på äl+11 men kollade aldrig om det blev starkare, så ni vill jag hålla mig uppdaterad.
  • Jojjans
    Mamma till 3 M skrev 2019-01-18 14:45:04 följande:

Jättefin stegring :) 

Kommer nog också testa igen för att se stegring om jag känner mig själv rätt. Kanske även ett digitalt så man vågar tro på det. 

Visar de på ett digitalt nu tro? Nämligen testa tidigt-test jag tog idag.

Kan tillägga att jag upplevde att clear blues vanliga gav tydligare resultat. Här är ett vanligt clear blue (tror det heter ?snabbt resultat? eller nåt) på äl+11, och med samma urin som den röda stickan...

• Jojjans
    Lyra78 skrev 2019-01-18 18:11:46 följande:

Är det annars hur många dagar sen ÄL det gått eller hur nära BIM man är som avgör hur tidigt man kan testa? Jag har lite oregelbunden cykel så BIM borde vara där mellan 25-30:e. Jag hade tidig ägglossning den här månaden (dag 12) så tänker ju att mensen borde komma närmare 25:e i så fall, men men. Nån som vet hur det funkar? Huuur ska man få nåt gjort när man bara sitter och analyserar allt! 

Det är alltid tiden efter äl som avgör om man kan få utslag på test, ägget växer ju inte fast snabbare efter ägglossning bara för att man har en kortare lutealfas, även om clear blue försöker få en att tro annorlunda. Dom utgår från att man har en 14-dagars lutealfas när dom skriver: resultat 6 dagar innan missad mens. Observera dock deras fula formulering som egentligen betyder bara 5 dagar innan bim, och 6 dagar innan MISSAD MENS :/
  • Jojjans
    Lyn999 skrev 2019-01-18 18:32:51 följande:

Lycka till alla ?

Har en fråga ny här...

Min man reser mycket vi hade sex 25 dec och det var 3 dagar efter mens slutade. Vi vill ha barn men timing dålig pga resandet så jag tog ett dagen efter piller men ångrade mig lite jag gjorde det. Har 28 dagar cykel och regelbunden. Den 2 Jan skulle jag ha ägglossning enligt flo fick en blödning på 3 dagar. Men känt mig konstig. Har myom på livmodern vet inte om den har växt nen känner mig hård på livmodern. Skulle ha mens igår men har inte kommit. Tar gravtest som en galning. Alla negativ. Har väldiga flytningar. Har större bröst men som PMS men känner det svider och sticker där nere. Kan testen visa fel äl+24? Eftersom jag tog akut piller sex timmar efrer? Tror jag blev rädd...

Skräckblandad förtjusning ändå fast dålig timing

Min erfarenhet av dagen efter piller är att dom fuckar upp ens cykel rejält, så har du tagit det kan du inte lita på din app över huvud taget. Dagenefterpiller innehåller starka hormoner som skjuter fram ägglossning, så ägglossning kommer betydligt senare än vanligt. Hormonerna i såna piller kan också ge dig massa olika symtom. Jag hade pms-liknande känsla i säkert 2 månader.
  • Jojjans
    Lyn999 skrev 2019-01-18 18:59:18 följande:

Oj då. Jag kände jag borde inte tagit den men fick panik. Vill gärna få barn. Men man vill ju att allt är perfekt då. Min ägglossning brukar alltid vara enligt appen. Äl+24 känns som det borde visa positivt nu. Tänkte bara att 8 dagar efter om det var nidblödning? Men testerna borde ju visa positivt nu.... jag har varit gravid innan fick missfall men då hade jag flee tecken. Kommer aldrig ta det igen. Tack för info

Man brukar få en extrablödning pga dagen efter-piller, så det är nog den du fått. Hade du varit gravid är jag rött säker på att det visat nu. Du kan som sagt inte utgå ifrån din vanliga cykel den månad du tagit dagen-efter-piller så allt förskjuts, det spelar ingen roll hur regelbunden cykel du brukar ha. Sen om ni fortsatt ha sex efter du tog pillret kan ni ju ändå ha träffat äl fast den kom senare, och att det därför inte visar ännu. Men läs på, och testa igen om en vecka om du inte fått mens, och fortsätt ligg tills du vet hur din nya cykel blir.
  • Jojjans
    Jsv17 skrev 2019-01-18 19:15:25 följande:

Wow! Din var nästan lika stark äl+11 som min var äl+14! här är min äl+11!

Tycker det är intressant hur olika det kan va! Men jag misstänker att mitt ägg växte fast ovanligt tidigt. Tror man brukar säga att det fäster mellan dag 6-10, och att det liksom cirkulerar i livmodern i väntan på att förutsättningarna ska bli opimala och sen fäster det.

I december när jag blev gravid så kände jag verkligen som ett nyp i livmodertrakten på äl+6, och dagen efter började spänningarna i ligamenten/molandet. Denna månad kände jag nypet redan äl+5 och tänkte att det måste ha varit inbillning, att det var för tidigt, men dagen efter började det spänna och mola... det måste helt enkelt ha varit så.
  • Jojjans
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-18 19:19:41 följande:

Äter du nåt typ som folsyra, rosenrot? Alla här inne vill ju ha plusset så alla medel är tillåtna

Som jag förstått det påverkar inte folsyra alls fertilitet eller möjlighet till plus, men det kan orsaka fosterskador om man har brist på det. Och för att fylla på depåerna ska man börja äta det redan innan man blir gravid, gärna några månader innan. Jag hoppad bara att man inte kan få i sig för mycket, för iom mina missfall har jag ätit folsyra nu sen i april ;)
  • Jojjans
    Sölvesborg skrev 2019-01-18 19:50:48 följande:

Hej alla! Har bim om fyra dagar och tog detta testet imorse, blir knäpp ser någon annan strecket eller är det bara jag? Var svårt att ta bild men, gjorde bilden mörkare för tyckte det syntes bättre då,

Jag tycker att jag ser nåt! Men väldigt svårt att säga vilken färg det har. Hur många dagar efter äl?
  • Jojjans
    Sölvesborg skrev 2019-01-18 20:13:46 följande:

I verkligheten tyckte jag det såg rosa ut, ungefär 10 dagar efter ägglossning och 4 till bim. Får ta ett nytt imorgon och kolla.

Spännande, du för uppdatera imorgon om det blivit starkare :) kolla mina test en bit bak i tråden så ser SU hur svagt det var på äl+10
  • Jojjans
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-18 20:39:12 följande:

Nu efter nyår börja jag äta strong start och omega 3 kapslar, i den strong start var det multivitamin tablett folsyra och massa andra vitaminer. Läste nånstans att rosenrot och bisolvon tabletter ska visst ihop med. Är ju heltidsjobb detta ????????

Både rosenrot och bisolvon är ju hemmakurer om man har svårt att bli gravid. Bisolvon för att öka/förtunna sitt fertila sekret (om man nu behöver det?) och rosenrot hjälper till att stabilisera oregelbundna cykler. Har man regelbundna cykler och ägglossar regelbundet ska man inte behöva det. Var försiktigas med att trixa, det kan skapa obalanser mer än att hjälpa till.

Angående fertilt sekret (och eventuellt behov av bisolvon) så vill jag också flika in att jag aldrig har synbart fertilt sekret, på sin höjd liiiite vattnigt, aldrig äggvita, och har ändå blivit gravid 3 gånger sen i april. Så det hänger garanterat inte bara på det ;)
  • Jojjans
    KajsaLouise skrev 2019-01-18 20:57:46 följande:

Gokväll!

Det här med lutealfas... Har jag fattat det rätt att lutealfasen räknas från dagen efter ägglossning fram till och inklusive den dagen man förväntas få sin mens?

Så tror jag att man räknar. Eller äl-dagen som dag ett, och inte räknar med mensdagen. Mensdagen är ju dag 1 på nästa cykel.. men nu blev jag osäker. Det blir ju iallafall samma antal dagar :)
  • Jojjans
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-18 21:57:26 följande:

Tror inte jag behöver det heller brukar märka när det är snart dags för äl på min flytningar, så det oroar jag mig inte för. Nu är vi bara i startgroparna än och inte försökt länge, det får man väl prova sen om det skulle bli aktuellt.

Jag tycker ändå jag har haft regelbundna cyklar sluta med mini-pe med mitt ex och vi skulle försöka som tur blev det inget då vi gick isär strax efter. Sen har jag använt nuva ring fram tills i november, så nu håller vi tummarna man är ju ändå 33 så man vill ju att det ska ske med en gång

Jag har också precis fyllt 33 :) vill verklgen att det ska gå vägen nu för jag vill gärna hinna få fler än 2 barn också.
  • Jojjans
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-18 22:18:27 följande:

Längtar så efter mitt första . Har du ett sen innan?

Nej, vi försöker få till första...
  • Jojjans
    Skruttan855 skrev 2019-01-19 09:04:04 följande:

Äl +5 idag ca och känner ganska stark molvärk och tempen höjdes ytterligare 0,07 grader om det har någon betydelse? Minns inte alls hur förra månaden kändes innan jag plussade. Minns bara månaden innan då jag inte hade koll på äl att jag fick molvärk och ömma bröst samma dag som mensen kom. Olidligt det här men jag ska försöka att inte känna efter och inte testa förrän på bim :)

Så spännande, och låter lovande med molvärk. Innan nästa helg vet du förhoppningsvis! Håller tummarna!
  • Jojjans
    Liit skrev 2019-01-19 16:29:40 följande:

Visst är det ett sträck???

Jag ser det absolut! :)
  • Jojjans
    Liit skrev 2019-01-19 17:15:21 följande:

Ååh! Hoppas de får stanna denna gång för oss! :D

Det hoppas jag med!! Har du BF i september om det skulle ha tagit sig, eller blir det mot oktober?
Svar på tråden Nya BIM januari 2019