• Jojjans

Nya BIM januari 2019

Jsv17 skrev 2019-01-02 07:34:53 följande:

Äntligen helt bekräftat

Väldigt nöjd med stegringen också!

Håller tummarna för alla er andra tjejer!

(Översta testet är bim-4 nästa bim-3 och nedersta är på bim (äl+10, 11 och 14 )

Åå det ser jättefint ut! Hoppas det går vägen för dig denna gången
  • Jojjans
    Jagerika skrev 2019-01-02 11:06:31 följande:

Jag är såå nervös!! Har som ÄL-värk idag, hoppas det inte är mensen kommer bara! Vill så gärna men händer aldrig nått! :( inte ont i brösten som jag alltid får innan mens så det känns bra! :D

Så spännande!! Vilken tid kommer du kunna testa? Håller koll här inne regelbundet, nervositeten smittar nog av sig :)
  • Jojjans
    Snickesnack skrev 2019-01-02 13:19:22 följande:

Äntligen LH-peak! Nu ska här liggas! Varannan dag fram tills nu (senast igår), och så kör vi idag, imorgon, fredag och söndag och sedan är nog äggledarna ordentligt marinerade så då är det bara att hålla tummarna ;)

Spännande! Då ligger vi väldigt lika i tid. Jag fick positivt igår och har haft inte i ena sidan först svagt i måndags, starkare igår och riktigt ont imorse men som avtog nu vid lunch så antar att ägget släppt nu :) fick till det lördag, måndag och igår. Och förhoppningsvis ikväll igen. Jag har koll på både min temp och min tapp och börjar vara ganska säker på att äl sker dagen efter positivt test för mig.
  • Jojjans
    Jagerika skrev 2019-01-02 15:41:50 följande:

Tog test nu som var negativt, så allt jag känt va tydligen bara inbillning :( nu ska jag lägga mig och dö i sängen resten av dagen...kul med försök 13 nästa månad, eller inte! Tack alla som har peppat mig, kan säga att det värmer nått så oerhört <3

Åå vad ledsen jag blir för din skull, förstår att det känns tungt! Ta hand om dig och tillåt dig att gråta ut, och hoppas ni kan hitta kraft till att orka kämpa vidare tills ni får hjälp <3
  • Jojjans
    Snickesnack skrev 2019-01-02 16:07:24 följande:

Kul med en ÄL-kompis :) BIM nästan samtidigt också ser jag!

Jag har inte koll på tempen. Tänker att jag väntar ett par månader med det och ser vad som händer först. Förra cykeln kändes det så tydligt dagen efter stegringen började att något hände (och det var först då jag fick ont) och det känns rimligt att det blir likadant den här gången. Jag har så lite "data" för jag har bara testat under en ägglossning innan, och denna blir den första där vi gör ett försök. Hur länge har ni försökt?

Lycka till!

Vi började försöka i början av maj och och det tog sig på andra försöket, men vi förlorade tyvärr bebisen pga infektion i vecka 16. Blev gravida igen i december men fick ett tidigt missfall 10 dagar efter bim. Känner verkligen att 2019 måste vara mitt år, för 2018 var det iallafall inte

:(

När började ni försöka?
  • Jojjans
    lena2019 skrev 2019-01-02 16:11:52 följande:

Hej! Det här blir mitt första inlägg någonsin här på FL. :) 

Känner att jag börjar bli smått knäpp av bebisverkstaden. Har läst så många forumtrådar sen jag och min sambo började försöka (vårt första barn) och nu vore det väldigt skönt att få bolla och älta lite med andra i samma situation. :)

Vi har nu försökt i ett halvår (vet att det inte är länge men känns som en evighet för mig) och sedan vi började försöka har typ alla i min närhet blivit gravida bara sådär poff utan att ens försöka (eller första försöket) vilket är jättekul för dem men lite smått provocerande när inget händer för oss. Hoppas verkligen 2019 är året det är dags för oss! 

Hursomhelst, det här blir första månaden vi testar både rosenrot och bisolvon vilket känns extra spännande. Även beställt ett digitalt ÄL-test för att försöka maximala chanserna. 

Lägger gärna till mig på listan: Beräknad BIM 28/1. 

Håller tummarna för en plusrik månad för oss alla!

Hej och välkommen! Förstår att det börjar kännas frustrerande när så många i din närhet plussar...men snart borde det bli din tur! Att ha många att bolla med hjälper en att tänka på annat under tiden, och man blir verkligen glad och peppad för varandra i dom här trådarna.

För att lägga till dig på listan behöver du bara kopiera all text i listan och lägga till dig på rätt datum :) du kan antingen kopiera texten vanligt, eller välja ?citera? vid sidan av ett inlägg med listan och sen ta bort all kod så det inte blir ett grått citerat inlägg.
  • Jojjans
    Paramore1 skrev 2019-01-02 19:46:53 följande:

Okej jag är sämst på detta med ÄL tester så tog bara ett idag. Enligt Flo ska jag ha ÄL imorgon. Men detta strecket är för svagt än va?

Om du bläddrar tillbaka lite till igår så ser du bilderna på mina äl-test-stegringar med samma typ av sticka. Det viktigare är inte hur starkt det blir, det viktiga är att det blir en tydlig höjning i förhållande till omkringliggande dagar/test. Det där kan absolut vara positivt!
  • Jojjans
    Jsv17 skrev 2019-01-02 21:15:39 följande:

Fråga till er som tempar och även kollar med ältest? Hur långt efter positivt ältest infaller själva äl oftast? Jag har alltid satt dagen efter som äl men undrar om det är det som stämmer oftast eller inte? (Hade velat tempa själv men med en ettåring så går jag de sammanhängande tre timmarna för sällan för att det skulle vara värt det... )

Jag får äl dagen efter positivt test. Det har hönt nån gång att jaghar fått positivt test tidigt på förmiddagen och troligen fått lönsamma kväll, men i regel dagen efter. Dock kan det variera från person til person. Vid positivt test så släpper ägget inom 12-48 timar vilket ju är ganska stor skillnad.
  • Jojjans
    Banuni skrev 2019-01-02 23:28:10 följande:

Om test visar neg. imorgon med är det nog sken grav.... kroppen kan ibland hänga med i när hjärnan vill något väldigt mycket :(

Det du säger stämmer inte. En ofostrig graviditet finns det något som heter, men då får man positiva gravtest.

Det finns inga vetenskapliga belägg för att man kan förskjuta mens med tankekraft.

Ens lutealfas är nästan alltid exakt samma antal dagar, så är mensen sen har ägglossningen varit sen eller uteblivit, så bästa sättet att hålla koll på om mensen är ?sen? är att veta när äl inträffade. Äl kan däremot rubbas av stress och sjukdom och då flytta sig några dagar fram eller bak, eller som sagt ibland även utebli.
    Anonym (Längtan 2019) skrev 2019-01-02 22:20:59 följande:

Ingen?? :)

Jag har ingen erfarenhet med något liknande, men kan det vara så att du hade äl senare än du trott? Då kan det dels vara graviditet som inte visar sig på stickan ännu, eller bara att mensen är sen.

Den smärta du pratat om skulle kunna vara en cysta, eller i värsta fall utomkveds (men då borde du få positivt gravtest).
  • Jojjans
    Jsv17 skrev 2019-01-03 08:39:30 följande:

Tack för svar! Men då känns det ändå mest korrekt att räkna dagen efter som äl ev var det natten till dag 2 (fick positivt på kvällen) men då kör jag på det som äl, så får vi se sen hur korrekt det var. Blev flyttad en hel vecka med min son så mina cykler stämmer liksom inte riktigt med det traditionella sättet att räkna ut gravidveckor på

Det låter rimligt. Båda gångerna då jag ringt och skrivit in mig blir jag så provocerad när dom frågar efter senaste mensens första dag, eftersom jag inte heller passar in helt i mallen (28 dagars cykel men äl på dag 16). Brukar uppge äl-dag men det brukar inte godtas, så frustrerande. Har lärt mig hur jag ska ljuga om mensens första dag för att äl ska hamna rätt enligt deras uträkning.
Svar på tråden Nya BIM januari 2019