• Jojjans

Nya BIM januari 2019

abouttogiveup skrev 2019-01-07 14:03:50 följande:

ÄL+9 idag så toktidigt men spänningen (i brösten) och väntan är oliiiidlig!

Har du några ?symptom?? Tror väl mer att mina är önsketänkande, men allt känns väldigt annorlunda..

Har i stort sätt inga symptom, absolut inget tydligt. Men är ju bara på äl+5 så tror verkligen det är för tidigt för mig att känna något.
  • Jojjans
    Liit skrev 2019-01-07 22:33:18 följande:

Jag vill bara flika in och säga att det är så skönt att det är så pass bra stämning i dessa grupper.

Jag har haft så svårt att acceptera mitt missfall jag fick i slutet på oktober/början på november. Men alltid blivit så väl bemött.

Jag har kört ägglossningstester och försökt järnet här hemma sedan dess. Känner mig så uppslukad av den här processen att jag bestämt mig för att pausa ett tag. Vi kommer ha oskyddat men jag kommer inte hålla koll på ägglossning och sådant längre. Även om forskning visar att det inte gör någon skillnad så handlar det inte längre för mig om att försöka bli gravid. Utan att få acceptera missfallet och att jag är lite ledsen nu. Jag kommer dock fortfarande hänga kvar här lite passivt. Har följt några av er sedan november gruppen och håller tummarna för er alla!

Jag kan bara hålla med dig om att man alltid blir så fint bemött och hur bra stämning det är.

Jag förstår dig till fullo angående missfallet. Hoppas du hittar ro att ta hand om sorgen när ni inte försöker lika aktivt. Det kan verkligen bli en besatthet som gör det omöjligt att ta hand om jobbiga känslor i lugnt och ro.
  • Jojjans
    Miichaella skrev 2019-01-07 22:43:31 följande:

Någon mer än mig som är på äl+5 idag? :) Skulle vara kul att följas åt och jämföra.

Jag hade äl samtidigt! Ingen känning än. Tror det är för tidigt för ägget att kunna växa fast ännu?
  • Jojjans
    Skruttan855 skrev 2019-01-07 22:48:51 följande:

Ni som tidigare haft missfall, när var kroppen som vanligt igen? Jag fick missfall för en vecka sen, tre dagar efter bim började jag blöda, som en vanlig mens men blödde en dag längre bara. Nu har jag som äl-flytningar, alltså på riktigt jag har aldrig haft värre! Kan det vara efterdyningar från missfallet eller kan äl redan vara på gång igen? Om kroppen är redo borde jag ha äl på lördag men brukar inte ha flytningar förrän max två dagar innan. Är intresserad av era erfarenheter <3

Jag blödde två dagar längre än min vanliga mens (5+3). I slutet av blödningen var det väääldigt segt och mer som flytningar med blomstrimmor i. Fick äl först 18 dagar efter att jag börjat blöda.

Testa med äl-test?
  • Jojjans
    Miichaella skrev 2019-01-08 15:35:08 följande:

Vad skönt att det prickade rätt hos någon :) Jag vill bara att vi alla (inklusive mig själv såklart) ska stressa ner. Det är inte bra för någon att gå runt och tänka på om man är gravid eller inte hela tiden.

Meditera är bra också! Jag kör fertilitets yoga och då brukar det även vara en liten meditation på slutet, iaf den jag kör. Finns på youtube. Rekommenderas!

Vilket bra tips! Jag har mediterat en del för att landa i kroppen efter mitt sena missfall men inte kommit igång med yoga än. Visste inte att det fanns något som heter fertilitetsyoga :)
  • Jojjans
    Jsv17 skrev 2019-01-08 20:05:11 följande:

Absolut! Jag föll dit i ?tidiga testandet? den här gången brukar som regel undvika det då man ju egentligen sällan får några direkta besked... den här gången hade jag bara nån idé om att jag verkligen ville plussa 2018 och inte efter.. superlöjligt... Delar med mig av min stegring, och som man kan se är det först från bim det är helt solklart, och mitt test från äl+20 (det sista) där är det ju verkligen ingen tvekan så man skulle nog må bättre av att avvakta tills mensen faktiskt är sen

Kan du komma ihåg på vilken äl+dag de olika testen är tagna? Vore intressant att veta :)
  • Jojjans
    Jagerika skrev 2019-01-08 19:41:44 följande:

För saken är att på nyår så lekte vi en lek och i den leken skulle jag göra 20 armhävningar på 1 minut! Har inte gjort det på flera år men jag klarade det! Och dagen efter hade jag sån jävla träningsvärk i armarna och magen. Men sen försvann värken i armarna och magen men när jag sträcker på mig så känns fortfarande träningsvärken i magen, fast liksom mer i mitten och ja lite längre ner! Har inte ens tänkt på det eftersom jag trodde det va från nyår. Men det är ju längesen nu!! Så tänk om det är växtvärk jag känner :O och jag har inte tränat nått efter dom armhävningar!

Testade du igen idag? Hur har det gått?
  • Jojjans
    Jagerika skrev 2019-01-08 21:50:07 följande:

Testade nyss, tvärblankt! Jag har ingen aning vad som händer med mig. I morgon är det CD39, ÄL+21 och Bim+ 6 ...hade hållt mig i 4,5 timme!

Så otroligt märkligt! Måste vara frustrerande att inte veta vad som pågår.
  • Jojjans
    vwmamman skrev 2019-01-09 10:36:12 följande:

hej är ny på dehär med äl stickor. enligt nån app beräkning ja ha äl den 15 å tänkte ja skulle börja tidigt för å se hela stegringen. från inget till fullt tills att de avtar. har tagit två i går och i dag

är ju två sträck på båda. inte jätte starka men dom finns

så min fråga är. har äl stegring redan börjat eller får man alltid svaga svars streck

Jag brukar få svaga streck från typ 5 dagar innan den riktiga stegringen börjar. Lägger in en bild så ser du :)

Ok testade 10 gånger men bilden läggs inte in, postar den sen om det funkar då..
  • Jojjans
    vwmamman skrev 2019-01-09 10:36:12 följande:

hej är ny på dehär med äl stickor. enligt nån app beräkning ja ha äl den 15 å tänkte ja skulle börja tidigt för å se hela stegringen. från inget till fullt tills att de avtar. har tagit två i går och i dag

är ju två sträck på båda. inte jätte starka men dom finns

så min fråga är. har äl stegring redan börjat eller får man alltid svaga svars streck

Nu funkade det! :)

Svar på tråden Nya BIM januari 2019