Abort eller behålla?
Behöver råd. Är gravid i v 8 med vårt andra barn. Ettan är2 1/2. Ettan var från start hnb och jag kunde inte lägga ner henne alls de 8 första månaderna. Jag hade en riff föräldraledighet där jag inte sov något samt drog lasset med hus, trädgård och barn. Kände mig ensamstående. Pratade flera gånger med min man utan förändring. Jag var ju hemma hela dagarna och då skulle jag ta hand om allt tyckte han samtatt han betalat mer på huset så då får jag jobba hemma istället. Kände mig otroligt ensam denna period. Det är egentligen först nu jag börjat komma på fötter.
Jag tar fortfarande mesta ansvaret gör hem och barn men det är liiiite bättre. Min kropp har tagit mycket stryk och jag väger i dag 30 kg mer än innan jag blev gravid med vårt barn.
Jag är rädd för att inte ork ett barn till. Jag ör rädd för att bli sjuk under graviditeten pga övervikten. Jag är rädd att fostret ska på Erland pga övervikten. Jag är rädd att inte orks med vårt första barn under graviditeten och efteråt. Jag är rädd att inte relationen till min man klarar detta. Dessutom har jag fått ett enormt jobberbjudande som jag har svårt att tacka nej till.
Samtidigt vill jag inte ta beslut om en abort. Tänk om vårt barn önskar sig syskon och jag valt att avsluta en graviditet? Tänk om vi inte kan få fler barn i framtiden?
Hjälp! Vad ska jag göra?