Inlägg från: Anonym (Till slut) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Till slut)

Vill inte utföra ivf

Jag hänger inte riktigt med? Jag/vi har gjort 15 IVF.er och lyckats få två barn. Det var värt alltihopa för annars hade vi inte haft barnen! Det fanns inget val m.a.o- vi ville ha barn och då gjorde vi allt det där.

• Anonym (Till slut)
    Anonym (Egoist?) skrev 2018-11-23 13:07:47 följande:
    Nej då vill jag kanske inte ha barn tillräckligt mycket. P.g.a spruträdslan. Och rädslan över att det kommer göra ont med äggutplockning. Jag kommer få någon biverkning av hormonsprutorna. Jag får för många ägg det är ju faligt. Och att vi kanske kommer att misslyckas med alla försök. Och sen gå igenom den psykiska smärtan. alla negativa jävla tankar du kan tänka dig snurrar i huvudet på mig och jag mår psykiskt dåligt utav det innan jag äns har gjort det. Det var därför jag ställde den så enormt korkade frågan om han tycker det är värt mitt mående i order för att vi ska få barn. Det är inte det enligt mig. Som sagt min kropp jag får ta smällen med det värsta. Stressen och ta sprutor ett vist klockslag pressen att veta att vi bara har 3 försök på oss. Rädslan över smärtan och oron över att vi kommer inte bara må psykiskt dåligt om det inte blir något. Utan också kommer vi då gå isär om det inte blir något barn. Allt tynger mig. Så jag gråter dag som natt. Ska jag behöva det?
    Rent krasst ja- du behöver möjligen gå igenom allt det där för att få barn och är du inte beredd på det så är du inte. Men har du aldrig tänkt motsatsen- att du kanske tillhör de där som inte drabbas av allt som går och faktiskt får barn på ett försök? Skulle det inte vara värt det? Varför ta ut all jävelskap som möjligen kan hända, men faktiskt inte gjort det? Ta en dag i taget, ett steg i taget. Annars kan det bli övermäktigt för vem som helst.
Svar på tråden Vill inte utföra ivf