Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Fast som jag har sagt tidigare så är mitt CSN bara på 50% vilket bara bli ca. 700 kr kvar när hyran är betald.
Fast som jag har sagt tidigare så är mitt CSN bara på 50% vilket bara bli ca. 700 kr kvar när hyran är betald.
Det hade inte spelat någon roll om jag hade börjat med boken dag 1. Den var för svår att läsa och därmed tog det för mycket energi för att jag samtidigt skulle orka fokusera på kursboken. Hade jag läst boken (romanen) så hade jag missat massor i kursboken istället. Detta kunde jag omöjligt veta innan jag påbörjade kursen.
Öh jo, dels kanske man blir extra trött, man kanske har svårt att ta sig till studierna om det inte är på distans, man kanske måste opereras på sjukhus osv osv.
Jag tänker så jag också. Så då kanske det är LÄTT för mig att få beviljat högre CSN?
Nej, gymmet bytte namn och de äldre medlemmarna har fått behålla det gamla priset. Numera heter gymmet Sats och nya medlemmar betalar runt 4-500 kr/mån för det billigaste priset. Det går att få studentrabatt men mitt pris är redan ny lägre än ordinarie studentrabatt.
Finns ingen lärare att ha kontakt med i och med att allt sker via NTI-Skolan. Lärarna sitter uppe i Umeå. Lärarna på komvux i min kommun har jag alltså ej tillgång till.
Jo dem finns i Umeå, men det har provlokal i Stockholm dit man åker vid slut- och nationella prov.
www.google.com/search&q=nti-skolan+ume%C3%A5&oq=nti-skolan+ume%C3%A5&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.3..0j0i22i30l2.2096.3410..3808...0.0..0.162.602.2j3......0....1.........0i71j0i67j0i30.t_-Xn_rQf8Q
Det är nog att den inte är valbar som distansutbildning för boende i Umeå. Vanliga NTI finns.
Jag ser liksom inte vad mer de skulle kunna hjälpa mig med för att jag ska klara högre takt.
Det är inte löpning jag tränar utan muskelbyggande. Jag märker det att jag pluggar mycket bättre efter gymmet än de dagar jag inte tränar alls. Jag tänker bättre efter gymmet osv.