Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Skulle jag i dagsläget läsa en roman på Eng så skulle jag få sitta med Google translate eller liknande framför mig och kolla upp minst ett ord ur kanske var femte mening eller så skulle jag gissa på.
Skulle jag i dagsläget läsa en roman på Eng så skulle jag få sitta med Google translate eller liknande framför mig och kolla upp minst ett ord ur kanske var femte mening eller så skulle jag gissa på.
Vad är din dagliga verksamhet?
Förresten finns det folk som tränar mer än mig så jag är inte extrem i min träning på något vis utan tvärtom. 3 dagar i vecka med träning är rekommenderat.
Senast när jag var och handlade mat tog det lite mer än en timma faktiskt trots att jag åkte buss. Gick hemmifrån vid 30 eller 35. Tog bussen 47, framme vid affären vid 53, handlade, betalade vid 15 över och kom till bussen vid 25 bussen kom 41 och hemma igen vid 50 typ. Så över en timme. Detta kan jag inte minska ner mer. Kanske att jag passar in bussen lite bättre om det finns fler turer.
Sömnbehovet stämmer visst. Dock var jag tvungen att tvätta igår vilket gjorde att jag inte kunde sova före tolv. Jag bokade tvättstugan redan för två dagar sedan och det fanns ingen tid tidigare tid än denna hur gärna jag än hade velat ha en annan tvätttid.
Om du bara har kläder för 3 dagar rekommenderar jag dig att shoppa lite second hand.
...Och köp en deo
Ja och att köpa allt det skulle gå på minst flera tusen kr. Byxor kostar allt från 500 och uppåt. Tröjor typ 300 och uppåt. T-shirt lite billigare kanske osv. Allt kostar lixom även om man köper billigt.
Nej jag köper inte dyra märken heller. Dock har jag köpt allt för mycket billiga skräpkläder under de senaste tio åren som har gått sönder efter ett par mån. Då är det ju billigare att köps ett lite dyrare plagg på en gång.
Det finn möjlighet att söka csn på heltid för deltidsstudier i specifika fall. Jag menar att jag kanske har lätt för att lära. Säg att jag pluggar en kurs på 100 poäng på 10 veckor. Det blir 10 tim/veckan. Jag kanske orkar sitta 3-5 timmar på en dag och 2 timmar övriga dagar, även helgen inräknat. Då går det ju fortare än 10 veckor. Jag får således tid över att antingen studera annat (kräver att det finns kurser på distans som inte har fast startdatum) eller självstudier. Självstuderar jag i en kurs bör jag klara den kursen fortare när jag väl sätter igång med den på riktigt via Komvux.
Detta förutsätter förstås att jag har lätt för att lära, tar mig tid att plugga, planerar, har bra studieteknik, har diciplin osv.
Var visst lite trött när jag skrev igår. Men det mest lågiska är ju 100 timmar delat på 10 veckor blir 10 timmar per vecka. Men strunt samma. Studievägledaren vet nu hur det ser ut i just min kommun.