Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Vilken jobb för hur många timmar tycker du själv är rimlig TS?
Vilken jobb för hur många timmar tycker du själv är rimlig TS?
Har du pratat om våren med studievägledaren på Komvux?
Jag menar 6 månader är för kort tid för att kunna få löneförhöjning skulle jag gissa på och då är det bättre att plugga eller försöka söka arbeten med högre ingångslön och som är rimliga att jag skulle klara av samt trivas med. Eller som sagt börja plugga istället.
Men fortfarande kvarstår frågan, söka jobb nu eller se till så att jag skulle kunna börja studera nu eller fortsätta på debän dagliga verksamheten.
Tar jag gymjobbet (om jag får det) så undrar jag om jag kan få sjukpenning för resterande 35% upp till 100% i och med att jag bara är anställd på 75% och att det då inte finns något att vara sjukskriven från. Sjukersättning kommer de ju vara svårt att få beviljat i ett sådant läge. Sjukersättning och sjukpenning är två helt olika bidrag.
Krävde inte gymjobbet gymnasieexamen och erfarenhet?
Jag ska förresten träffa en läkare imorgon, vad bör denne skriva i intyget för att jag ska kunna komma vidare ur min låsta situation och inte falla ännu mer mellan stolarna?
Du räknade med att det skulle ta 5 år att läsa in gymnasiet -hur ska du försörja dig under den tiden?
Har du pratat med studievägledaren då?
CSN.
Vad har du för inkomst nu?
Hela förra året hade jag ca 10 tusen efter skatt på ett heltidsjobb. Det är uselt men ALLT är bättre än att leva på bidrag och låta hårt arbetande medmänniskor stå för Din försörjning!
Studier är bara ett sätt för dig att slippa börja jobba och det kan bero på en av två anledningar, psykiska/fysiska problem eller ren lathet.
Du säger att du kan arbeta så därav stämmer det sistnämnda, du är lat!