Anonym (Hur göra?) skrev 2019-02-02 00:10:01 följande:
Om det nu verkligen är så att jag har samma fribelopp när jag studerar 75% och får 100% CSN. Om jag då jobbar och känner att jag inte klarar både jobb och studier samtidigt vad har jag då att förlora på att säga upp mig från jobbet? som jag ser det ingenting. Så att prova att arbeta när jag har CSN är inte lika riskfyllt som att ta ett arbete utan att ha CSN. För jag menar skulle jobbet skita sig och jag tvingas sluta, visst det kanske blir svårare att få ett nytt jobb eller egentligen blir det ju inte det. Är det mitt första jobb som jag tvingas sluta händer ju inte ett skit. Jag låter ju bara bli att nämna detta arbete när jag söker nya jobb.
Det du jan förlora är csn eftersom du inte orkar ta de poöng du ska om du ska jobba samtidigt. Det är det som med stor sannolikhet kommer att ske. Detta pga av ditt stora sömnbehov, din ovilja till att planera din vardag och ditt stora tränings- och mat "missbruk".
Du klarar ju inte ens idag av 12h på daglig verksamhet per vecka, så hur ska du klara av att studera på 75% och i tillägg senare jobba extra?!