Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Prata med din läkare om sömnmedicin så slipper du sova för lite och bli sjukligt trött.
Imovane och propavan till exempel funkar kanon.
Prata med din läkare om sömnmedicin så slipper du sova för lite och bli sjukligt trött.
Imovane och propavan till exempel funkar kanon.
Dagliga verksamheten är mellan 10-16. Vakna bör jag göra vid 7 eller 7.30. 09.30 måste jag gå hemifrån. Ibland är bussen försenad och jag får ta en annan och gå en bit i och med att bussen kör en annan väg.
Hemma igen vid 16.30, vila typ 20-30 min i soffan, laga mat och äta vid typ 17.30 ellr 18.00. Sedan diska. Äta igen vid 20.00. Ibland behöver jag även laga lunchen till dagen efter. Detta tar typ 30 min samt diska efter det vilket tar 10 min.
Ibland har jag varit tvungen att tvätta vilket har varit vid 18-21 eller 21-00.
Men om vi nu säger att jag går på den dagliga verksamheten tills april och i april blir inskriven hos AF samt att FK ej vill ge mig sjukersättning därför att utredningen av arbetsförmågan enligt dem inte är färdig. AF hittar ingen som vill ta emot mig för anställning eller arbetsträning eller liknande.
Finns det bara försörjningsstöd kvar för mig att söka i ett sådant läge?
Nu bör jag höra av mig till försörjningsstöd för att höra hur det ligger till med bidrag från dem när man studerar. Enligt studievägledaren kan man inte få försörjningsstöd när man studerar. En dum sak som visar på att kommunen inte vill at folk ska söka försörjningsstöd är att det är det enda hos kommunen som fortfarande ej går att söka digitalt. Man måste alltså fylla i en blankett och skicka alla handlingar fysiskt. Bygglov, förskoleplats m.m. söker man numera digitalt i denna kommun. Dock inte försörjningsstöd.