Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Att ha avklarat gymnasium kommer inte ge dig ett bättre jobb än utan avklarade gymnasiestudier. Tycker du ska följa FK's planering och satsa på jobb så du kan bli självförsöjande.
Att ha avklarat gymnasium kommer inte ge dig ett bättre jobb än utan avklarade gymnasiestudier. Tycker du ska följa FK's planering och satsa på jobb så du kan bli självförsöjande.
Nu är det ju inte tränare jag hade tänkt att bli utan mer något i stil med det som eftersöks i annonsen jag la in tidigare i denna tråd.
Jag ska börja med att provträna där en dag, gymmet ligger bara 15 minuter promenad bort från där jag bor. Sen kan jag skicka in en ansökan eller lämna till dem. Jag kan även snacka lite med de som jobbar där och höra lite om arbetsplatsen i stort. Jag kan ju även träna lite under arbetstid kanske typ en maskin då och en maskin då om tiden finns och jag kanske är ensam. Fast arbetet i första hand.
Vet du vad en lön ligger om man jobbar på gym?
Hittade svaret själv, 163 kr/timmen är det någon som har. Det blir ju typ 20.000 på en månad för 32 timmar i veckan. Vad kan det bli efter skatt? 18 eller? inte mindre än 15 i alla fall kan jag inte tänka mig. Då bör jag kunna spara kanske 2-3 tusen per månad kanske i och med att jag ev. kommer att höja mina utgifter en aning om jag får lite mer lön.
www.flashback.org/t2928779 d
Så om den som är 19 har gymnasieutbildning blir dennes lön högre än min trots att de har regler om lägsta ingångslön? Alltså betyder bara lägsta ingångslön att de ej får gå under den summan men högre får de gå hur högt de vill?
Nej jag vill börja arbeta. Men det ni alla i tråden vägrar förstå är att jag behöver extremt mycket sömn för att inte bli extremt trött. Får jag lite sömn blir jag extremt trött. Det handlar inte om samma vanliga trötthet som någon av er känner när ni är trött utan jag blir helt däckad och färdig. Hjärnan strejkar, jag känner mig förvirrad, snurrig, svimfärdig osv. Har har haft normal trötthet också och hade det varit frågan om normal trötthet så hade jag kömpat och jobbat ändå. Men när man blir helt slut ochkörd av att göra saker när man fått för lite sömn då går det inte.
Det är lite samma sak som att säga till en lam person att du kan visst gå bara du kämpar, du är lat därför vill du inte ställa dig upp och gå.