• Fiona M

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-17 16:33:09 följande:
    Men om anställningen bara är på deltid från början d kan väl inte arbetsgivaren betala sjukpenning för timmarna utanför anställningen? Sjukersättning som är ett annat bidrag kommer jag troligtvis inte att få beviljat. Men om lönen inte blir högre än runt 10-12 efter skatt känns det ju inte värt att söka. Utan då kanske det finns andra arbeten att söka med högre lön. För om jag mår som jag gör när jag arbetar, alltså jag blir trött och att det är en sådan ansträngning att arbeta utan tillräcklig sömn så vill ja helst ha kompensation för detta i form av hyfsad lön. Må dåligt och få en knapp lön känns inte rimligt.
    Du skrev ju att detta verkade vara ett roligt jobb. Är det inte bättre att faktiskt jobba med ngt som ger dig ngt och få det i ditt CV istället för att fortsätta gå och harva i samma gamla hjulspår som inte leder nånstans?
  • Fiona M
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-17 16:42:48 följande:
    Jo.
    Så... Varför letar du bara fel?
  • Fiona M

Jag jobbar på KomVux och tycker trenden de senaste åren är att det är mindre undervisning och mer att checka av moment för att elever som bara missat lite under sin skoltid ska fixa kurserna.

Det här är inget som gynnar elever som TS.

Du har tidigare (andra trådar) skrivit att du är tveksam till att du har med dig de kunskaper i engelska som krävs från 9:an, trots godkänt betyg, men nu tror du att du ska klara gymnasiekursen på distans, och på 10 veckor.

Allt tyder på att du kommer misslyckas.

Hur kommer du kunna hantera det?

• Fiona M
    Tiina87 skrev 2018-11-19 23:31:06 följande:

Inte hela sommaren. Och inte alltid med lärarledda lektioner. Öppna lokaler för att studera i, absolut.

Vi har lärarledda sommarkurser.
  • Fiona M

TS, det känns som du låset fast dig i tankar om högt och lågt, utan att faktiskt handla.

Har du pratat med SYVen på KomVux nu? Vad sa hen?

• Fiona M

Försöker igen: TS, det känns som du låser fast dig i tankar om högt och lågt, utan att faktiskt handla.

Har du pratat med SYVen på KomVux nu? Vad sa hen? Det är ju där du får börja för svar om du alls kan läsa som du vill, oavsett finansiering, och det brinner i knutarna att få reda på det om anmälan är i december.

• Fiona M
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-22 23:12:42 följande:

Jag har inte fått tag i denne, ska ringa imorgon.

Men du har iaf försökt få tag på personen?
  • Fiona M

Att du behövde använda google translate (aj, så dålig tjänst för det dessutom!) gör ju att det inte går att bedöma.

Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?