Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Nej.
Men alla jobbannonser kräver minst gymnasieutbildning vad det verkar.
Nej.
Men alla jobbannonser kräver minst gymnasieutbildning vad det verkar.
Ok, men det blir ju svårare om man är in min situation att få detta jobb eller motsvarande eftersom jag har andra att konkurrera med som troligtvis har gymnasiekompetens.
Ingenting, mer än att jag är mycket tveksam till om jag kommer att få jobbet. Alltså bortkastad tid att söka något jag inte kommer att få.
Jo de är ju sant, men förutsättningarna för att få jobbet minskar ju om man inte uppfyller det önskade kraven.
Nej egentligen beror det beror ju på hur många som söker och hur många av dessa som arbetsgivaren anser vara bättre lämpade än mig.
Men om jag nu verkligen vill satsa på att söka ett jobb på deltid vad kommer då FK att säga om bidrag för resten av tiden? Jag måste ju ändå ha inkomst för resterande tid.
Får man verkligen försörjningsstöd om man pluggar?
Ok. Missade det. Tänkte att det handlade om studier på halvtid. Men försörjningsstöd är inget alternativ i alla fall inte på lång sikt. Nej det var jag som förtydligade att det inte är enkelt.
Öh, jo jag har tagit enorma ansvar över speciellt mitt eget liv de senaste framförallt året. Dels genom att se till så att jag har börjat denna dagliga verksamhet, det var jag som tog kontakt med myndigheterna om att jag ville ha en förändring av min situation. Jag har även tidigare tagit ansvar genom att fixa en bostad åt mig själv, jag tränar flera gånger per vecka. Jag har hjälp mina föräldrar massor genom hela mitt liv och nu senast har jag sett till så att min mamma har fått den hjälp hon behöver i sitt liv från samhället osv osv. Det som har blivit lidande är att få ett arbete för egen del.
Jag har även tagit ansvar över att hjälpa min mamma att städa ur efter ett dödsfall och organisera allt som rör detta. Jag har inte bara suttit på ändan och stirrat in i väggen i 9 år.
Öh, jo jag har tagit enorma ansvar över speciellt mitt eget liv de senaste framförallt året. Dels genom att se till så att jag har börjat denna dagliga verksamhet, det var jag som tog kontakt med myndigheterna om att jag ville ha en förändring av min situation. Jag har även tidigare tagit ansvar genom att fixa en bostad åt mig själv, jag tränar flera gånger per vecka. Jag har hjälp mina föräldrar massor genom hela mitt liv och nu senast har jag sett till så att min mamma har fått den hjälp hon behöver i sitt liv från samhället osv osv. Det som har blivit lidande är att få ett arbete för egen del.
Jag har även tagit ansvar över att hjälpa min mamma att städa ur efter ett dödsfall och organisera allt som rör detta. Jag har inte bara suttit på ändan och stirrat in i väggen i 9 år.