• Tiina87

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-27 00:18:16 följande:

tagit upp

Varför ska handledaren göra det? Det är ju du som behöver byta dag, inte handledaren.
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-27 00:28:40 följande:

Ja men det är ändå han som vet om det är möjligt. Kanske tycker han att det är en dålig idé att byta dag vad vet jag. Men jag kan ju fråga.

Det är ju fortfarande du som behöver byta dag.
  • Tiina87
    nymedlem skrev 2018-11-27 11:03:58 följande:

Tyckte jag läst måndag och tisdag ett par gånger. Oavsett så stämmer ju inte sömnbehovet på 10-12 timmar.

Ts har ett fullt normalt sömnbehov och det är inte några 10-12h.
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-27 15:04:15 följande:

Ska denne trolla fram en tvätttid som inte finns?

Du behäver hjälp av boendestöd med att strukturera din vardag. Förstår du inte det? Vi har sagt det flera gånger redan i tråden.

Dessutom så bokar man inte sista tvättstugepasset om man har så stort sömnbehov som du säger dig ha, det säger sig självt. Man lägger sig vid 22-tiden för att få optimalt med sömn.
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-27 17:40:55 följande:

Och går med kläder som luktar illa till dagen efter? nej tack.

Just därför behöver du hjälp med att få struktur på vardagen.

Dessutom luktar inte kläder illa efter en dags användning.
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-27 17:49:30 följande:

Handläggningstiden är på upp till 4 mån. Har jag för mig eller om det var 3. Dock vet jag inte om jag kommer att kunna leva på försörjningsstödet som är så lågt. Men sen får man mellanskillnaden (alltså den summa som skiljer mellan aktivitetsersättningen och försörjningsstödet) retroaktivt. Resterande summa betalar dem till kommunen.

Försörjningstödet är minimum och det får man lära sig att leva efter. Prioritera sina utgifter efter inkomsterna. Det är också något som boendestöd kan hjälpa med.
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-27 19:07:24 följande:

Det vet jag. Jag menar bara att det inte kan hjälp mig med det som i dagsläget är problemen

Det är precis det de kan göra. Du behlver hjälp med att få en struktur i vardagen för att bli bättre på att planera bla tvättider, städning, matlagning och träning. Får ordning på allt runt omkring så att du småsmåning om man få ordning på ditt liv.
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-27 21:51:37 följande:

Ge mig mera pengar så köper jag gärna mera lakan, kläder etc.

Du har pengar så att du klarar dig men du felörioriterar. Lägger flera hundra per månad på frisör istället för på kläder och sängkläder.
  • Tiina87
    Anonym (sjukpensionär) skrev 2018-11-27 23:11:22 följande:

Jodå, man har rätt till sjukersättning på ända ner till 25% om man har en funktionsnedsättning och inte kan arbeta 100%.

Absolut, om man har en diagnos och sjukintyg.
  • Tiina87
    Anonym (Hur göra?) skrev 2018-11-27 23:42:44 följande:

Jag har inte klippt mig sedan aug. Under 2018 har jag klipt mig ca. 20 april, runt midsommar, i början på aug. Det blir alltså tre ggr. Helst borde jag ha klippt mig igen senast i okt, men jag har varit så trött hela hösten och inte orkat det.

Du har skrivit in tråden att du klipper dig varje månad samt går till tandhygienist oftare än normalt. Har det ändrat sog sista dagarna?
Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?