Inlägg från: Anonym (Hur göra?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hur göra?)

Börja studera eller göra som FK vill och vänta?

Tiina87 skrev 2019-07-14 16:31:57 följande:

Och vad ska du göra när du får avslag eller de veckorna ockaå tar slut?

Jag söker ju såklart för alla veckor jag behöver på en gång. Får jag avslag måste jag hitta något annat sätt. Men är jag smart kanske jag kan spara någon 1000-lapp varje mån innan dess eller bara ta ut 75% CSN för mina 50% studier, då räcker veckorna längre.
  • Anonym (Hur göra?)

Nu kommer jag att köpa en begagnad frys imorgon vilket gör att jag kan köpa storpack av mat samt handla mycket vid rabatter och på så vis spara pengar.

• Anonym (Hur göra?)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-07-14 16:37:27 följande:

Nu kommer jag att köpa en begagnad frys imorgon vilket gör att jag kan köpa storpack av mat samt handla mycket vid rabatter och på så vis spara pengar.

Lägenheten är ju bara beskaffad med ett frysfack inuti kylen så en frys blir toppen.
  • Anonym (Hur göra?)
    Anonym (X) skrev 2019-07-14 16:40:52 följande:

Ja, det tipsade ju folk om för evigheter sen i en av dina andra trådar...

Fast har inte hittat någon vettig till billigt pris, nu gjorde jag det. Har inte heller känt att det finns en optimal plats i lägenheten att placera den på. Nu kommer den bli placerad i hallen. Utan koppling till jordat uttag vilket egentligen inte är enligt regelboken, men så får det bli.
  • Anonym (Hur göra?)
    Tiina87 skrev 2019-07-14 17:07:53 följande:

Och hur ska du finansiera resten av studierna när ditt csn är slut? Vad har du framsiktig plan?

Ingen just nu mer än de jag har redogett för gång efter annan hur mycket och länge som helst nu. Men tids nog löser det sig nog på ett eller annat sätt.
  • Anonym (Hur göra?)
    Tiina87 skrev 2019-07-14 17:13:59 följande:

Du har ingen plan med dina studier, ingen plan för hur du ska finansiera när csn är slut och har avbrutit den utredning och uppföljning du hade via fk och af. Du kommer om några år stå helt ut försörjning, utan att ha gjort klart några studier och utan jobb. Hur hade du tänkt att lösa det? Vad har du egentligen för plan med ditt liv?

Och vem har sagt att det är helt uteslutet att jag får fler veckor av CSN?
  • Anonym (Hur göra?)
    Anonym (Hur göra?) skrev 2019-07-14 17:15:27 följande:

Och vem har sagt att det är helt uteslutet att jag får fler veckor av CSN?

Jag menar det kan ju faktiskt hända.
  • Anonym (Hur göra?)
    Anonym (anonym) skrev 2019-07-14 17:38:13 följande:

Du kan skaffa en jordad förlängningssladd och dra den från kökets jordade uttag till frysen om det inte är för långt 

Avståndet blir lite väl långt tyvärr.
  • Anonym (Hur göra?)
    Anonym (??) skrev 2019-07-14 17:38:32 följande:

Har du räknat på hur många veckor (år?) du skulle behöva ansöka om extra?

Nej inte exakt, men troligtvis ganska många såvida jag inte ökar dagens studietakt vilket jag inte tror att jag kommer att klara. Men det beror ju även på hur mycket jag kan spara eller hur stor högre studiemedel jag kan få beviljat. Får jag bara 75% beviljat för 50% takt då behöver jag ju söka dispens för färre veckor sen när de ordinarie är slut.
  • Anonym (Hur göra?)
    Anonym (??) skrev 2019-07-14 17:40:30 följande:

Mest troligt scenario om du inte klarar att ta tillräckligt med poäng för CSN är att du inte får några pengar alls innan du tagit dina poäng, inte att du får extra pengar för lägre takt.

Men varför tar du förgivet att jag ska misslyckas med mina kurser?
Svar på tråden Börja studera eller göra som FK vill och vänta?