Börja studera eller göra som FK vill och vänta?
Skrev inte någon förut att man måste läsa minst på 75 % för det där?
Om du hoppar av, kommer du väl inte kunna få nytt CSN längre fram, eftersom du inte tagit några poäng?
Om du hoppar av, kommer du väl inte kunna få nytt CSN längre fram, eftersom du inte tagit några poäng?
Samhället verkar inte vilja att folk studerar vad det verkar eller tänker jag fel. I så fall hade dem ju bara varit glada över att jag studerade och sedan givit mig pengar för den tid jag ej kan studera.
Jag sager ju hur jag skulle gjort i din situation.
Om du inte säkert VET vad som gäller för dessa två saker, ring CSN och be dem förklara.
Dock verkar man kunna avbryta studierna p.g.a sjukdom och ändå få behålla CSN. Men detta hjälper ju inte mig.
Säg att jag sjukanmäler mig resterande tid fram till 9 aug, ja då för jag ev. behålla CSN tills dess. Men då kanske jag ändå inte kan söka försörjningsstöd för resten av månaden.
Då krävs ju att man är sjukskriven av läkare, har läkarintyg och att fk godkänner sjukskrivningen. Då kan man få fortsatt CSN istället för sjukpening.
Men du visste ju att det skulle bli såhär, så varför är du förvånad? Detta är ingen kris, det är ett beslut du på egen hand fattat. Trots att vi sa till dig att inte göra det!
Fråga om båda sakerna, för säkerhets skull. Ring nu.
Är du säker på att du förstått angående försörjningsstöd för augusti, om du slutar att studera 9 aug? Jag skulle dubbelkolla den informationen.