CrookedTail skrev 2019-02-01 14:25:47 följande:
Ja, via landstinget. Jag fick oxå maxdos, fick ut 3 ägg, 1 blev befruktat, men delade inte på sig. Läkarna anser att både kvalitén och kvantitén är för låg för att vi ska lyckas. Vi får göra ett till om vi vill, men just nu känns det helt meningslöst då oddsen är så små. Och läkarna försöker verkligen övertyga oss om att inte slösa mer tid på detta, utan gå direkt på ÄD.
Jag vet inte hur jag ska göra. Om jag inte gör ett försök till så kommer jag troligtvis att ångra mig hela livet, men det känns ändå så meningslöst att gå igenom hela proceduren igen när det är typ 0% chans.
Kom du till ruvning på ditt ägg?
Ok, jag förstår. Låt det kanske ta lite tid att landa och ladda om.
När vi gjorde ivf2 i november och det såg dåligt ut på ul försökte jag närma mig tanken med ÄD, och ännu mer då det inte blev nån återföring (inget befruktat av 4 ägg, fast tror 2 av dem var omogna). Vi kände ändå som du skrev, att om vi inte gör ett försök till så kommer vi alltid ångra oss/undra hur det skulle gått. Vi bytte till långt protokoll och kunde köra direkt på nästa cykel. Sprutade tre veckor efter nedregleringen (ist för normala två) men fick ändå 4 ägg. Det enda som befruktades ruvar jag just nu.
Det kan gå hur som helst, kanske måste vi möta ÄD-tankarna igen. Men just nu försöker jag tänka att 1 av 6 ägg blir bebis. Ivf1 fick de ut 6 ägg och det enda som delade sig bra blev vår son. Naivt, ja. Men hoppet är det enda jag har just nu.
Och jag hoppas att ni får en chans till barn hur det än blir. Det finns olika hormorner att byta mellan och olika protokoll, men kanske är det skönt att landa i ett ÄD-beslut. Var snäll mot dig själv och följ magkänslan. :)
Har läkarna pratat med er något om kö för ÄD och sånt?