IVF vintern 2018/2019
Imorgon ska vi på vårt första möte på ivf klinik i Göteborg!! Nervös men så peppad!!
Imorgon ska vi på vårt första möte på ivf klinik i Göteborg!! Nervös men så peppad!!
Hoppas också in här :) !
Ska precis som du TS göra i Örebro. Hinner inte heller innan jul och tyvärr åker jag bort i två veckor i januari, så antar att jag måste vänta tills februari :( . Fick vårt besked för ett år sedan att sambon har för få spermier. Men varit tvungen att vänta tills jag fyllt 25. Så känns extra surt att vi inte är hemma när det äntligen blivit dags för att få dra igång.
Hej alla!
Jag har varit frånvarande ett tag nu för jag har inte riktigt orkat. Är mer aktiv på ett anonymt instagramkonto, om någon vill följa så heter jag ttcsomewhereinsweden där. Men nu är det i alla fall dags att börja med ivf. Jag fick mens idag så jag ska börja med gonal f imorgon kväll och på söndag ska jag på första ultraljudet för att kolla hur äggen växer. Allt känns spännande och roligt men vi gör ju detta privat och har köpt ETT försök och om det inte lyckas vet jag inte vad min sambo tycker vi ska göra, om vi ska vänta och spara pengar till mer och renovera huset först eller... Jag vill skjuta på renovering men vi tycker olika.
Ser att några av er har gått igenom misslyckade försök, beklagar verkligen :(
Var på ultraljud idag på sprutdag 6 och hon trodde på 5 till 7 ägg... Hade hoppats på många fler :'(
Omgången som blev min son fick de ut 6 ägg, så det måste inte vara fler för att lyckas! Håller tummarna för er. Har ni bokat tid för äggplock, eller fler ul innan dess?
Skall lämna blodprov imorgon, som är sprutdag 6 för mig. Och sen vul på torsdag. Känner typ ingenting, så är rädd att det finns typ inga blåsor! Hur mår du av sprutorna?
Vi var på första ultraljudet idag efter sprutor i 6dagar. Men ska öka dosen bemfola till max och sen nytt ultraljud på fredag och förhoppningsvis äggplock nästa måndag. Tycker fyremadel sprutan är jobbigast, har fått några blåmärken. Någon annan som fått ändra dosering innan äggplock?
Blev det bestämt nåt mer? Spännande att det är så nära äggplock.
De mäter östrogen-nivån, brukar nog alltid göra det sprutdag 6 i Umeå. Som ett komplement till vul. Jag mår som vanligt, och värdet var himla lågt idag. Ul flyttat till fredag istället.
Jo, förstår att det är svårt att veta varför en har huvudvärk. Är ju himla stressande hela processen. Skönt ändå att inte ha fler symptom.
Blodprov gjordes alltid samma das som ett komplement till UL under stimuleringen...märkligt. Men du kanske har bra värden och låg risk för överstimulering?!
Nytt ultraljud idag och äggblåsorna hade växt och några små växt ikapp så vi fick från 5-7 till kanske 10 som kan plockas :) äggplock på måndag.
Deppigt just nu :( Var på första VUL imorse och det var endast 3 äggblåsor med bra storlek. Fanns 2 till mindre som med mycket tur kan hinna växa till sig. Vet att 3 är bättre än noll och att det bara behövs ett guldägg men blev så besviken då jag hoppats på att långa protokollet skulle ge fler än vad det korta hittils har gjort :( Nytt VUL på fredag.