Wictoria90 skrev 2018-11-20 21:04:57 följande:
Här är en till som har möte för ivf 10:e december efter snart 2 år av försök..
vi ska gå till en privat klinik i Gbg och betalar allt privat..
Vi har 3 missfall i bagaget och har gått igenom alla utredningar men hittar inga direkta fel..
hoppas så att IVF ska funka
Välkommen! Hur kommer det sig att ni gör privat? Vi gör det för att vi inte vill vänta längre, 18 månader sedan mitt utomkveds och landstinget vill att vi ska vänta tills 24 månader. Visst har vi väntat så länge kan man vänta mer men vi orkar inte... Det är mycket pengar men vad ska man göra? Hoppas verkligen att ivf funkar för er och att ni slipper fler missfall! Man är ju livrädd för att lyckas med ivf och sen få missfall senare...
becca90 skrev 2018-11-21 07:13:33 följande:
Jag är gärna med och följer er :)
Jag är 28 och min sambo 30 och vi har försökt i ungefär 2,5 år.. sökte hjälp nu i höst med privat utredning i Uppsala och nu har vi fått letrozol och ovitrelle.
Det visade inga fel på nån av oss..
Åt letrozol cd 3-5 och var på vul i måndags och ska dit igen om en timme.
Jag är inte hoppfull på letrozolen eftersom att jag redan har egen äl.
Så nästa steg är ivf och hoppas kunna komma igång i Jan eller feb. Vi får det av landstinget genom Sundsvalls sjukhus :) dock får vi göra ingreppen i Falun eller Umeå.
Välkommen! Förstår att du kanske inte tror på letrozolen om du har äl. Jag har också ganska regelbunden äl för det mesta (ett par ggr per år hoppar den över) och jag fick inte testa letrozol för det skulle vara meningslöst sa läkaren. Snart är det januari och februari iaf, så får ni komma igång! Skönt att det blir finansierat av landstinget!
Jooosen skrev 2018-11-21 08:46:50 följande:
Hoppar gärna in! Är 30 strax o sambon 28. Försökt snart 2 år. Inga fel hittade (skönt eller inte d vet ja knappt längre). Första färska försöket misslyckades i oktober så ska göra frys snart. Väntar bara på mensen som är sen. Men kommer nog imorn. Kommer nog göra ostimulerad fet. Jag hoppas vi alla får plus snart. Denna resa har iallafall brutit ner mig fullständigt .. kram!
Välkommen hit <3 kolla om din klinik har kurator! Har själv inte kommit till någon men tror det kan vara bra...