• Olivian424

Arga blickar

tankfull skrev 2018-11-14 21:56:03 följande:

Det jag säger är att jag blir irriterad på de föräldrar som inte försöker avleda barnen. Jag har sett föräldrar som bara står som fån och låter ungarna härja vilt, har du aldrig sett det menar du?

Jag tror inte folk ger elaka blickar om de ser en förälder som verkligen gör sitt yttersta, då blir det nog mer sympatiblickar. 

Helt rätt. Underbart att höra att det finns några kvar som tar sitt föräldraansvar. Blir så jävla less på slöa föräldrar som bara låter barnen gå loss och förpesta tillvaron för alla andra utan minsta hänsyn till omgivningen.

DU har valt att skaffa barn - DITT ansvar att hantera dem.
  • Olivian424
    EdaEda skrev 2018-11-15 08:03:26 följande:

Spyr på SÅDANA som dig.

INGEN som tycker det. .

Bestäm dig nu...

Med detta citat har du dessutom blottat dig själv som en av föräldraslöisarna. Skärp dig!
  • Olivian424
    EdaEda skrev 2018-11-15 16:23:39 följande:

Knappast.

Vuxna besitter dock många färdigheter barn inte hunnit utveckla. Därför är det pinsamt med vuxna som klagar på barn när de uppenbart själva saknar samma färdigheter som barnen.

Haha...?uppenbart?...antar att du pratar om dig själv nu då det verkar som att du spammat sönder denna tråd.

Det är föräldrars ansvar att se till att deras barn inte stör omgivningen mer än nödvändigt - det ingår i uppfostran o vanlig hänsyn. Men har man inte dessa kvaliteter själv är de förstås svåra att föra vidare..,
Svar på tråden Arga blickar