Anonym (Tandläkarskräck) skrev 2018-11-16 05:10:16 följande:
Nu ska jag inte döma dig för hårt, det kanske beror på din diagnos att du helt enkelt inte fattar.
Min snart 90 år gamla förälder är trött, har värk i mer eller mindre hela kroppen. Ett tandläkarbesök gör att hen måste ligga till sängs mer eller mindre i flera dagar efteråt.
Hen har slutat att gå till frissan, jag sköter det. Det blir inte jättebra men min gamla förälder slipper iaf åka iväg.
Hen går inte till affären, det sköter bl a jag. Hen orkar knappt gå och har så ont i fötterna att hen inte kan ha skor på sig utan åker till tandläkaren i tofflor, sittande i rullstol den mesta tiden.
Då behöver man inte vara "ängslig och rädd" utan bara gammal och trött. Är man i ett det skicket och dessutom kanske, utöver detta, har en sämre dag. Ja, då orkar man inte med en föreställning utförd av bråkiga småknattar.
Fattar du verkligen, på allvar, inte det?
Vem tycker du borde tas hänsyn i detta väntrum? Dina minst sagt livliga ungar eller den gamla människan som faktiskt gör (för hen) mer än ett dagsverke när hen varit till tandläkaren?
Min diagnos? Intressant.
Har fulla förståelse för att det, för en gammal människa är jobbigt. Men har även fulla förståelse för att det är jobbigt för mamman med barnen. Något du inte verkar ha. Jag anser absolut inte att man borde ta mer hänsyn till den äldre i detta fall.
Jag vidhåller att det är en inställningsfråga. Har nämligen själv en gammal, trött och svårt sjuk mormor. Hon blir inte bitter eller gråter över att ungar trilskas. Hon inser också att samhället inte kretsar kring henne. Något dina familjemedlemmar verkar sakna.
Fattar du verkligen, på allvar, inte det? :o
Vet inte heller varför du skriver "dina livliga ungar" då tråden inte handlar om mig och jag aldrig tagit med fler än ett barn till tandläkaren :)