Sexuell attraktion i en längre relation?
Anonym (Olika sexualitet) skrev 2018-11-16 19:11:49 följande:
Jag och min man har varit ihop i 20 år och har barn. Sexlivet har gått upp och ner pga livet, inte pga att någon av oss har tappat lusten till den andra. Min man är attraktiv (enligt mig) och på många sätt bra i sängen. Jag har väldigt gärna sex med honom. Det jag kan sakna är en mer kinky sida som jag har men som han inte har. Tycker det är skillnad på sköna ställningar och t.ex. inslag av dominans. Kan inte hjälpa att jag ibland tror att det finns någon annan där ute som skulle vara min "själsfrände" sexuellt och även på andra sätt, och att jag inte utnyttjar hela potentialen i min egen sexualitet.
Lyxproblem jämfört med många andra i tråden men något jag tänker allt mer på med tiden.
Att separera finns inte på kartan i nuläget. Jag hanterar avsaknaden genom att se till att göra annat jag brinner för. Resultatet är att jag lägger mycket tid och energi på egna saker, och mindre energi läggs därför på förhållandet som sådant. Men det är helt enkelt för jobbigt för mig att "offra allt" för en relation där jag vet att vi på ett för mig viktigt plan - sexualiteten - aldrig kommer att mötas fullt ut. Hon kommer aldrig att gilla samma slags sex som jag. Sexet blir aldrig som i min dröm men jag vill behålla min självrespekt.
Tills vidare får förhållandet vara "good enough".