New Dawn skrev 2018-11-16 15:07:16 följande:
Ja, fast det är ju du som UPPLEVER att hon gör det som utbyte mot andra tjänster. (Se ovan att Underhill tex väljer att inte se det så.) Då ligger problemet just där, för dig. Om ni ska ändra något måste ni utgå i från hur du känner, och hur hon känner. Båda måste då LYSSNA på hur den andra känner.
Sedan måste man också vara ärlig mot sig själv och den andra. Vad är det som gäller. Vill jag fortsätta leva i denna relationer, i så fall varför. Inför sig själv kan man i alla fall vara ärlig. Man kan också ställa öppna frågor till varandra.
Jag tror det är där problemet ligger. Hon vill inte vara ärlig mot sig själv för sanningen gör för ont.
Och vad känner jag?
Jo, pirret från nyförälskelsen är ju borta. Jag har även börjat se en del negativa sidor jag bortsett från innan.
Sen är jag själv en lite knepig person också, men jag blir bättre och böttre på att hantera mina mindre smickrande sidor.
Sexlusten är inte borta. Jag blir fortfarande kåt av min fru, och jag älskar henne fortfarande, fast jag inte borde eftersom jag mår dåligt av situationen. Enkelt uttryckt är jag olyckligt kär.
Nånstans vet jag ju att det ör otänkbart att leva utan kärlek/sex i en relation i längden. Min fru tycker dock att det spelar ingen roll för vi klickar så bra på andra sätt.
Anledningen till att jag fortsätter är att jag lurar mig själv att ?snart lossnar det?, ?snart kommer vi ha fantastiskt sex igen? fast jag innerst inne nog vet att det inte kommer hända.
Samtidigt, om jag visste att om 3 år kommer det lossna, då skulle jag utan tvekan vänta på henne för att ha resten av livet ihop, och om jag visste att det kommer inte att hända då skulle jag bryta upp, men som det är nu känns det som en stor risk att kasta bort fler år utan bra sex på något som är dött...
Sedan vet jag att du själv tappade attraktionen till dina barns far, du sade det någon gång, så du vet ju att det är inte alltid det vänder upp igen efter småbarnsåren, man ser varandra på ett nytt sätt då, och det innefattar inte alltid attraktion.