Inlägg från: Anonym (Olika sexualitet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Olika sexualitet)

Sexuell attraktion i en längre relation?

Jag och min man har varit ihop i 20 år och har barn. Sexlivet har gått upp och ner pga livet, inte pga att någon av oss har tappat lusten till den andra. Min man är attraktiv (enligt mig) och på många sätt bra i sängen. Jag har väldigt gärna sex med honom. Det jag kan sakna är en mer kinky sida som jag har men som han inte har. Tycker det är skillnad på sköna ställningar och t.ex. inslag av dominans. Kan inte hjälpa att jag ibland tror att det finns någon annan där ute som skulle vara min "själsfrände" sexuellt och även på andra sätt, och att jag inte utnyttjar hela potentialen i min egen sexualitet.

Lyxproblem jämfört med många andra i tråden men något jag tänker allt mer på med tiden.

Anonym (Eljest) skrev 2018-11-16 23:27:23 följande:

Samma hos oss, fast jag är man och saknar kink-intresse från min fru. Jag är attraherad av henne, och vi har bra sex och tillräckligt ofta, men en stor del av min sexlust ligger alltså i dvala.

Att separera finns inte på kartan i nuläget. Jag hanterar avsaknaden genom att se till att göra annat jag brinner för. Resultatet är att jag lägger mycket tid och energi på egna saker, och mindre energi läggs därför på förhållandet som sådant. Men det är helt enkelt för jobbigt för mig att "offra allt" för en relation där jag vet att vi på ett för mig viktigt plan - sexualiteten - aldrig kommer att mötas fullt ut. Hon kommer aldrig att gilla samma slags sex som jag. Sexet blir aldrig som i min dröm men jag vill behålla min självrespekt.

Tills vidare får förhållandet vara "good enough".

Intressant att läsa om liknande problem! Jag vill inte överdriva min egen dragning åt kink, men jag tycker definitivt att sex skulle kunna vara så mycket mer än att ha det skönt tillsammans. Bara en sån sak som att köpa sexiga underkläder till sig själv och få uppskattning för det istället för att det ses som nån lustig shopping-nyck.

Separera finns inte på kartan för mig heller och helt ärligt så är sexlivet så pass bra att jag inte kan vara säker på att hitta bättre med någon annan.
    Anonym (bitter) skrev 2018-11-18 11:12:10 följande:

Om man ställer öppna och kärleksfulla frågor och den andra fortfarande bara stoppar huvudet i sanden då?

Jag pratar nu inte om kortvariga sexlösa perioder som har att göra med sjukdom, förlossning eller liknande, utan om situationer som varar permanent och inte har någon uppenbar förklaring. Det är osannolikt att trötthet och stress är den verkliga orsaken då.

Man går in i en relation och tänker att den ska innehålla vissa element som kärlek, sex, fysisk närhet, att man stöttar varandra känslomässigt, har roligt tillsammans, hjälps åt med det praktiska i vardagen osv. Om man med tiden upptäcker att det fattas bitar och att man inte längre får ut det man vill av relationen så försöker man väl lösa det (tillåta sex med andra, skaffa städhjälp, gå i parterapi...). Om inte det hjälper så ser i a f inte jag någon annan utväg än att antingen acceptera eller separera. Att stanna kvar och vara bitter kommer bara förgifta relationen.
Svar på tråden Sexuell attraktion i en längre relation?