Inlägg från: Anonym (Igen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Igen)

Sexuell attraktion i en längre relation?

New Dawn skrev 2018-11-15 20:47:50 följande:

Så.... Vad har du egentligen gjort för att möta detta, dvs känslan av press. På vilket sätt har du bekräftat hennes känslor inför sex. Vilka frågor har du ställt och på vilket sätt har du visat att du vill möta henne i sin oförmåga att få orgasm och lust till sex?

Tidigare alltså... Nu är eran relation död, som jag förstår det.

Nu är du igång igen New Dawn.

Jag förstår att du försöker hitta på andra anledningar till varför kvinnor inte vill ha sex med sina män längre, ofta blanda in kärlek o sysslor o uppvaktning.

Har man kommit till det stadiet att man inte längre vill ha sex med den man lever med så är det inte lönt att försöka reparera det. (Finns såklart undantagsfall).

Man får bestämma om förhållandet är värt att fortsätta utan sex eller om det är dags att dela på sig.

Man kan aldrig ändra på någon annan än sig själv.

Har man försökt med alla konstens regler o inte kommit någon vart så kvittar det om huset är storstädat, barnen hämtade och maten klar. Uppvaktning av alla dess sorter gör att mannen förväntar sig belöning men kvinnan blir bara pressad o väljer mellan att ställa upp eller säga nej. Inget av alternativen tycker jag är hälsosamma!
  • Anonym (Igen)
    Ascendere skrev 2018-11-16 13:56:30 följande:

Den viktiga knäckfrågan blir ju om den ena parten inte vill ha sex alls, så kan det ju vara värt att vänta ut, men om den har sexuella känslor, men inte för partnern, så är det nog kört tyvärr.

Här gäller det att vara ärlig, vilket är supersvårt särskilt som det får såna negativa konsekvenser för en själv.

Lättare att säga att jag har ingen sexlust, än att säga jag attraheras inte av dig längre...

Det är inte alltid att man som kvinna vet att man fortfarande tycker om sex när man varit länge i samma förhållande och inte känner någon lust längre.

Har man aldrig sex eller onanerar så tappar man sexlusten.

Är man då en sån kvinna som vill hålla ihop familjen så lurar man bara sig själv att tro att det är nått annat som är fel. Och det är då dessa oändliga diskussioner startar.

Inte förrens kvinnan träffar en ny man (kanske av en slump när man har en svacka i förhållandet och därför är mer mottaglig) så inser hon att hon faktiskt kan få sexuella känslor igen. Det är då hon oxå lämnar förhållandet för att gräset plötsligt är grönare...

Min man har berättat att han alltid raggade upp nyseparerade kvinnor när han var singel. De hungrade alla efter att bli uppskattade och sedda. Och när han lyckades charma dom så hade han hur mycket sex som helst, ungefär som om de ville ta igen för alla missade år.
  • Anonym (Igen)
    New Dawn skrev 2018-11-16 15:37:00 följande:

Nej, men då är det ju viktigt att man vågar prata om känslor som rör sex. Man kanske behöver bena ut vad som är vad.

Älskar man mannen på det sätt som man vill?

Vill man satsa på relationen, eller önskar man bara att man ville.

Vill man stanna för trygghet, ekonomi och barn, eller önskar man att man fick igång lusten.

Om man helst av allt skulle önska att man fick i gång lusten igen finns det ju förutsättningar, men vill man bara uppleva nyförälskelse och spänning och träffa nya, finns det inga förutsättningar för den gamla relationen.

Är man kvar endast för barnen, och helst skulle skiljas, finns heller inga förutsättningar och det är just det jag tycker att man bör ta reda på... Var man står.

Men du tar för givet att alla ska kunna kommunicera o filosofera kring varje aspekt av sexlivet för vad? För att komma fram till att man måste hitta ett svar på alla jobbiga frågor mannen ställer till kvinnan om varför de inte har sex. För henne ökar detta känslan av att inte duga, att det är något fel på henne, att hon inte är normal. Tror sällan att man klarar att kommunicera på ett bra sätt när relationen redan är infekterad och sårbar. (Ssmtalet om sexet kommer ju först när problemet existerar, alltså har de flesta inte lärt sig hur de ska kommunicera kring ämnet tidigarei relationen)

Nu menar inte jag heller att man ska ge upp hoppet o bara låta tiden gå. Men har man pratat o gnällt om (obefintliga)sexlivet i några år och ingen förbättring har skett så tycker jag att det är dags att gå vidare med sig själv.

Man får acceptera eller lämna, ALDRIG försöka sig på att förändra någon annan. Den ända som faktiskt kan göra det är en psykopat (de lär sig spegla andras känslor) och det får man verkligen hoppas att ingen här är tillsammans med.
Svar på tråden Sexuell attraktion i en längre relation?