Inlägg från: Anonym (Traderian) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Traderian)

Tradera missnöjd köpare

Jobbade länge på Tradera, och det här var ett återkommande problem mellan köpare och säljare...det är ju svårt att komma överens om något som man har olika uppfattningar om. Men jag antar och hoppas du valde skicket "begagnad" i din annons?

Vi tipsade ofta om att om köparen var missnöjd så kunde man kanske kompromissa med att säljaren betalade tillbaka en del av summan, men inte hela. Men i det här fallet är det en sån liten grej verkar det som, så man nästan bara får förklara att hon köpte den i begagnat men fint skick, och att hennes bud är bindande. Vilket det är..

Jag hade låtit henne nöja sig med det, eller max en 50lapp tillbaka så hon kunde köpa ny knapp eller nål och tråd .

• Anonym (Traderian)
    Mandypandy2 skrev 2018-10-30 11:03:08 följande:

Tack för svaret, ja precis valde skicket begagnad i annonsen, väljer bara nyskick om det är absolut nyskick, och försöker verkligen alltid vara så ärlig som möjligt och hellre underdriva skicket, därför känns detta så tråkigt. Köparen svarade nu att antingen tar jag tillbaka jackan eller så ger hon dåligt omdöme.

Förstår när jag såg bilden du la ut....verkligen inget att haka upp sig på kan man tycka. Tradera kan ju inte hjälpa så mycket att ta bort negativa omdömen men du får ju iallafall en chans att svara på omdömet om hon skulle lämna ett
Svar på tråden Tradera missnöjd köpare