drBubbles skrev 2018-11-19 11:12:46 följande:
Hejhej,
Jag hoppar gärna in här, jag med. Plussade förra fredagen, har BF 20/7-19 enligt Preglife, v 6 (5+1) idag. Hade ett MF i juli i v 10 som blev extra jobbigt och utdraget med skrapning, menmen, ett nytt plus nu! Känns som att jag hade mer symtom i våras (innan MF) än vad jag har nu, men kommer kanske ihåg de senare veckorna (?).
Till alla som går/gått på tidigt vul: var bor ni? "fick" ni tid för vul lätt? När jag ringde och pratade med bm och bad och vul ville de inte boka in nåt innan jag har varit på inskrivningen (vilket dock är nu 22/11).
Grattis alla till plus, spännande att få följas åt
Grattis!!! Har BF nästan samtidigt som du (22/7) och hade också ett missfall men i vecka 5-6 i augusti i år. Märker att jag är mer nojig nu än vad jag var vid mina första två graviditeter (som resulterade i barn). Jag är galet trött och gäspar konstant känns det som men annars har jag inte så mycket symptom mer än att det drar lite i livmodern ibland. När jag väntade mitt första barn hade jag en hel del blödningar i början och då erbjöd de mig VUL i samband med inskrivningen (jag frågade inte om det och visste nog inte ens att det fanns). Jag vet att en del här (i sthlm) gör det privat och betalar då själva för det (ca 500 kr). Jag funderar lite på att bekosta det själv samtidigt tänker jag att jag nog ändå får se bebis snart i samband med KUB och ev NIPT. Men lite skönt hade det varit ändå med tanke på hur nojig jag är sedan missfallet.