• naano

BF juli 2019 - stannar på FL

Här sitter en annan med över 39 graders feber sen i tisdags. Värkande bröst och lite såriga.

Tror jag ger upp den här amningen nu. Funkade inte med mina andra två barn heller. Jag är helt slut. Ska in till bb hemvård på morgonen nångång idag. Känns som ännu ett misslyckande gällande amningen. Förstår inte varför jag inte kan få till det.

• naano
    Lestina skrev 2019-07-12 19:53:29 följande:

Jag vet hur du känner, har inte lyckats med mina två stora och sliter fullständigt ut mig med den nya lilla :( men du ska veta att det är bra kämpat av dig och det viktigaste för bebis är att du mår bra, den lilla klarar sig fint på ersättning så länge du mår bra både i kropp och huvud!

Tack. Jag håller på och pumpar ut mjölk i syfte att bli fri från mjölkstockningen men jag trappar även ner på tiden av pumpningen för att inte producera lika mycket mjölk.

Nej jag har inte kunnat amma mina andra barn heller, samma sak har hände sist med men var snäppet värre, Mjölkstockning och böld i ena bröstet som krävde antibiotika och blev inlagd.

Trots att jag vet att det går bra att köra med ersättningså hugger det av ångest i mig men jag vet också att jag inte kommer känna så om någon vecka.

Hur går det för dig? Och tack för din kommentar, det värmde.
  • naano

Stort grattis till alla bebisar som har fötts!!!! Helt underbart :)

• naano

Stort grattis till alla bebisar som har fötts!!!! Helt underbart :)

• naano

[quote=79751561][quote-nick]LoveEver skrev 2019-07-11 18:14:21 följande:[/quote-nick]

Inge vidare med mjölkstockning aj aj aj :( har du testat att duscha brösten varmt ?

Suger lillen ordentligt på bröstet och suger han rätt ?

Förstår att det känns frustrerande och att man känner dig dålig (har bara kunnat amma mina 2 mellersta i 4 månader medans första kunde jag iprencip helammat i 2 år. /quote]

Han tar för litet tag, somnar hela tiden, suger snett. Ja jag duschar varmt och masserar och har även haft varmt över brösten annars.

Jag har inte kunnat amma mina tidigare barn i mer än 1-2 veckor pga komplikationer och nära att bryta ihop.

• naano
    Va1kyrja skrev 2019-07-13 10:38:07 följande:

Idag kl. 04.30 så kom äntligen vår lille pojk! <3 Två dagar tidigare än beräknat.

Fick första riktiga värken kl 00.30 ca och kom in till förlossningen 03.30. Det tog inte lång tid innan krystvärkarna var igång och bara några värkar senare så var han ute.

Jag är chockad över att allt gick så snabbt, men oerhört glad över hur smidigt allt gick!

Stort grattis till pojken!! :)
  • naano
    frökenBea skrev 2019-07-14 10:40:13 följande:

Hej alla! Hur går det för er som fått era bebisar?

Och er som fortfarande väntar...jag är en av dom.

V 41 idag och spyr fortfarande!! All min goda frukost bara vände 2 min efter :((

Just nu är längtan efter att kunna avnjuta en måltid utan att vara rädd för att den ska komma upp och att slippa känna sig konstant uppsvälld, störst!!

Det går bra här med gossen, han är så himla fin och snäll. Det är mycket sömn, gos och bajsblöjor haha :) jag har börjat försöka amma nu igen med start idag, men han somnar ju vid brösten precis hela tiden. Jaja, får ta det med bvc sen när vi ska dit. Annars är det kanske på g med antibiotika för min del, sjukhuset ringde mig idag och de är inte nöjda med att min feber kommer och går och har gjort det sedan i tisdags. De ska ringa mig om 2 dagar för en uppcheck och se om febern har gett med sig eller ej.

Jag hoppas nu att amningen verkligen funkar, att han klarar av att ta rätt tag och att det inte blir sår igen.
  • naano

Frökenbea åh vad jag lider med dig som inte slutar kräkas. Nu får bebis allt ta och sätta fart snart :)

• naano
    Ellen07 skrev 2019-07-14 21:35:05 följande:

Kl 1:45 idag kom ut våra Selma efter 3 timmar från första värkarna som kom igång med Oxytocin dropp kl 11 och sedan tog jättefart efter 2,5 timme var kroppen redo för att föda fram ! Fick bara lustgas , klar favo och stor hjälp när det gjorde ont!

All lycka till er som väntar!

Stort grattis!! :)
Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL