Granskott skrev 2019-05-15 22:41:33 följande:
Fler som känner att de nästan inte får plats i sig själva längre? Har galet svårt att äta några större mängder eftersom det känns som bebisen tar så stor plats och är ständigt rapig då det känns som att luften heller liksom inte får plats. Är i vecka 31 nu och kan knappt förstå att bebisen och magen faktiskt ska bli ännu större:)
Jag äter rätt mycket nu, kanske inte jätte stora portioner med äter många mål. Jag blir illamående och blodsockret går ner rejält om jag inte fyller på med jämna mellanrum. Det är nytt för mig, Jag har inte behövt ha koll på tiden tidigare för att sen inte världens dipp.
Granskott skrev 2019-05-16 22:21:09 följande:
Hur tänker ni andra kring förlossningsbrev? Är det viktigt? Jag är ju förstföderska och tycker det är utsvårt att veta nu hur man vill ha det när man aldrig gjort något liknande innan. Hur har ni tänkt? Och ni som fött innan, blev det som ni sett framför er i brevet?
Jag skriver ner lite om hur jag tänker om bedövning. Att jag vill bli erbjuden det i god tid. Att jag hade en väldigt snabb förlossning sist så jag vill bli tagen på allvar när jag ringer in för Att känna mig trygg. (Sist ville dom inte att jag skulle komma in då varken vattnet eller slemproppen hade gott.. men jag åkte in ändå och tur var det för jag födde 35 min efter att jag kom innandör förlossningens ytterdörr.) Skrev att jag är orolig och ängslig inför förlossningen så jag får rätt bemötande. Vad jag inte är intresserad av (kvaddlar akupunktur osv).
Om jag ser tillbaka på mina två tidigare förlossningar så upplever jag att personalen tillgodosåg mina behov på båda förlossningarna. Första blev jag bemött på ett väldigt bra sätt där jag fick smärtlindring i god tid och personalen tog hänsyn till att jag var fullständigt skräckslagen.
Andra förlossningen gick ju så sjukt snabbt så jag fick ju ingen bedövning alls för det hann vi inte med och det gjorde såklart att jag fick ett mindre meltdown i salen när jag fick höra det. Men det fanns ju liksom inget att välja på. Bemötandet den gången var också väldigt bra och dom lyssnade på mig och försökte tillgodose mina behov så gott det gick.