BF juli 2019 - stannar på FL
Ja molvärk och sammandragningar men de går liksom över när jag går på toa eller är uppe och går. Men jag hoppas ju typ in i det sista att det ska bli värre men troligen inte ;)
Ja molvärk och sammandragningar men de går liksom över när jag går på toa eller är uppe och går. Men jag hoppas ju typ in i det sista att det ska bli värre men troligen inte ;)
Stort grattis Anatomy!! Ta hand om er nu och njut av känslan av att ha blivit mamma för första gången :))
Sasu, det låter ju lite som om det kanske inte är så långt kvar tills det drar igång på riktigt? Spännande!!
Inatt har verkligen varit en dryg natt... har haft så ont i magen, som magknip liksom. Som gjort svinont när jag försökt ligga på rygg. Har vänt mig från sida till sida säkert 20 ggr. Har fortfarande ont av magknip fast jag varit o kissat. Det är den ena krämpan efter den andra, haha :)
Lycka till idag Anonymmamma123!!! :)
Ja det är ju så, olika från dag till dag. Idag har jag haft molvärk nästan hela dagen och varit riktigt risig i kistan men nu på kvällen så är allt som vanligt igen. Och bebis boxar på för fullt där inne! :)
Men så vet man ju att när det väl drar igång så är det absolut ingen tvekan om det. Det märker man. ;)
Jag undrar sååå hur denna förlossning kommer att vara.. snabb igen eller utdragen. Hoppas verkligen jag kan rida ut smärtorna på ett bra sätt.. första var överjävlig. Andra gick ju så fort att jag bara fick gasen. Hann inget annat men det gick förvånansvärt bra.
Dessa barn... ger oss gråa hårstrån innan de ens är födda. :))
Stort grattis Anonymmamma123!!!
Inatt gick vattnet för mig kl 3. Blodblandad så jag fick åka in på kontroll. Behövde ju barnvakt så vi kom in till förlossningen kl 4.30. Öppen 1 cm och tappen var 2 cm lång.
Blev vidareskickad till ett annat sjukhus ca 45 min bort. Värkarna drog genast igång i bilen.
Kom in till förlossningen där med värkar som sköljde över mig och kom med 2 min mellanrum, ibland 30 sek-1 min.
Blev undersökt kl 6.30. Öppen 7-8 cm och tappen helt utplånad.
Ut kom gossen kl 7.29.
Snabbt förlopp denna gången med och ingen bedövning hanns med nu heller. Fick panik när jag förstod Läget. Men drog i mig lustgas för kung och fosterland. Det hjälpte mig sååå bra igenom värkarna.
49 kort och 3720g. :)
Född på bf +1.
Hoppas att det drar igång snart för er som väntar otåligt, jag ska följa er med spänning. :)
Ellen07 du får ta och krya på dig så du blir frisk lagom till förlossningen startar. :)
Tack allihopa! Vardagen börjar sakta men säkert infinna sig. :)
Redoförbebis: vad spännande!! Hur känns det nu? Blir det mer och mer värkar??
började få förvärkar för någon timma sen, ca. 10-15 min mellan varje värk, mensvärken sitter kvar än och hon trycker på som bara den neråt! Är så spänd på att det ska sätta igång!