Inlägg från: Kumminsilver |Visa alla inlägg
  • Kumminsilver

BF juli 2019 - stannar på FL

Tokigsnart skrev 2018-12-03 09:52:08 följande:

Hej tjejer!

Hur mår ni?

Själv e jag så fruktansvärt trött och så äcklad av det mesta, Är det någon som har något tips på illamående är hungrig men äcklad av allt? Jätte jobbig kombo :)

Jobbar som förskolekock och dagarna är en pers, lukten av mat

Hur gör ni andra för att dämpa?

Jag har också börjat må illa nu. I förrgår från ingenstans började jag spy, hade inte haft några särskildt tydliga symtom fram tills dess. Åkte till apoteket och köpte armband mot illamående, vet inte om de hjälpt något för jag har ju mått illa ändå men i alla fall inte spytt. I övrigt har jag märkt att äpple, gärna röda från Sverige av någon anledning, samt sourcream and onion chips och havrefras dumpar mitt illamående för stunden. När det gäller havrefras måste jag äta dem långsamt, en och en och torra för att det ska hjälpa annars får det lite motsatt effekt ;) Just havrefrasen hjälpte i alla fall mot illamåendet i min första graviditet också. Så du kanske får försöka prova dig fram och se om du hittar något snacks som hjälper dig, om du inte redan gjort det.
  • Kumminsilver
    naano skrev 2018-12-02 21:54:42 följande:

Usch vad jobbigt för er som har sådant illamående. Jag hoppas att det ger med sig ju mer veckorna går!

4 veckor kvar till mott kub ultraljud...! Får göra det i vecka 14 och då har jag läst att man kan se könet redan om man har tur.. den här gången kommer vi ta reda på om det är en pojk eller flicka där inne. :) Kommer ni andra ta reda på kön eller hur ska ni göra?

Kommer inte ta reda på könet. Funderade lite över att göra det för det blir ju bland annat lättare att handla roligare grejer och kläder än bara neutralt, men känner ändå att jag verkligen vill ha det som en överraskning vid förlossningen. Känns som det skulle ta bort lite av spänningen för mig att veta det innan. Tycker också det är bra att jag ?tvingas? köpa allt neutralt för då kan jag använda det igen om jag får fler barn i framtiden, som kanske blir av annat kön :)
  • Kumminsilver
    Granskott skrev 2018-12-05 22:43:26 följande:

Ni som mår illa, mår ni illa hela tiden?

Jag har mått illa likt åksjuka under nästan hela dagarna, inte kräkts men svagt illamående hela dagen. Idag har jag inte mått illa alls och blir såklart lite orolig. Har ni också bättre dagar där ni inte mår Illa? Eller mår ni lika illa konstant? Går in i vecka 8 imorgon.

PS, det värsta är att borsta tänderna tycker jag. Blir illamående direkt och får kvällningar av att sticka in tandborsten i munnen

Tidigare i graviditeten mådde jag lite illa några få dagar bara, utspritt, och det visade sig ofta som åksjuka (vilket jag annars inte har). I lördags blev jag plötsligt väldigt illamående på eftermiddagen och spydde flera gånger. Sen dess har jag känt av illamående de flesta dagar, tror det varit en dag jag inte kände något. Det är dock inte hela tiden utan vissa dagar lite dovt på mornarna och när jag är hungrig, och vissa dagar på eftermiddagar och kvällarna. Har inte spytt igen sen i lördags, men sent igårkväll var det oerhört nära.
  • Kumminsilver

När har ni fått tid för inskrivning hos barnmorskan? Jag var på första mötet där idag och fick tid för riktig inskrivning den 8 januari. Fick även tid för ultraljud den 15 januari. Då kommer jag, om allt går bra, vara i v.13 respektive 14.

• Kumminsilver
    NatasaBF08 skrev 2018-12-25 14:38:36 följande:

Är i v 7 nu och väntar min första bebis :) Har inte fått nån bekfräftad BF än men hade sista mensen i början på nov så räknar med att bebben kommer juli/aug ????

Har metallsmak i munnen hela tiden sen va 1v sen, riktigt jobbigt, annars mår jag bara lite illa till och från. Vad har ni andra för symptomer?

Du kan räkna ut ett ungefärligt BF på nätet om du vill, här t.ex. www.babyhjalp.se/gravid-forlossningsdatum/ . Tror det hamnar i augusti för din del :)

Jag är i v.11 och har mått illa i några veckor nu men de senaste dagarna har det lättat lite. Är dock väldigt hungrig hela tiden och har oftast ömma, hårda bröst. I övrigt känner jag inte av så mycket :)
  • Kumminsilver
    Ida3434 skrev 2019-01-16 09:42:27 följande:

Nästa vecka ska jag göra ultraljud, kommer då vara i vecka 15 ( 14+5 ).
    Tror ni de kommer göra varginalt eller på magen då? 

Jag är i v.14 och gjorde ultraljud igår och det var på magen :) Fick göra på magen redan i v.9.
  • Kumminsilver

Grattis till er som varit på RUL och fått fina resultat Glad För min del är det dags för RUL imorgon och jag både längtar och är nervös på samma gång.

• Kumminsilver
    Wishful skrev 2019-02-20 22:28:07 följande:
    Lyvia till imorgon! Känner så väl igen det där. Kände precis likadant inför mitt idag.
    Kinan skrev 2019-02-20 22:37:16 följande:
    Snart min tur också och jag tycker också det är lika nervöst varje gång med UL. Håller andan varje gång! Samtidigt är det ju sååå häftigt också! Lycka till imorgon!

Tack! RUL igår gick ganska bra. Allt som de såg såg bra ut, men det var en del av hjärtat som de inte fick en tillräckligt tydlig bild av så de ringde efteråt och ville att jag skulle komma tillbaka på måndag så de kunde kolla just den delen igen och ta en bättre bild. Vi får se hur det går.
  • Kumminsilver
    Kinan skrev 2019-02-27 15:25:53 följande:
    Håller tummarna för att allt såg fint ut med hjärtat i måndags!
    naano skrev 2019-02-28 13:56:38 följande:

Kumminsilver, hur gick det för dig i måndags?

Det gick jättebra i måndags Glad Delen hon var ute efter var det första hon såg så det ultraljudet tog inte många minuter. Allt såg helt normalt ut, superskönt!

Idag har vi handlat babyskydd, bärsele, nässug och lite andra småsaker. Det är mycket roligare att shoppa till bebisen än till mig själv Drömmer Nu har jag känt sparkar varje dag senaste veckan också, tycker det är så mysigt.

Hur mår ni nu?
    Kinan, såg att ditt RUL gick bra också och att ni börjat tänka på namn, grattis! 
  • Kumminsilver
    Succisa skrev 2019-03-01 16:44:46 följande:

Va på RUL idag och allt såg bra ut, fick veta att vi ska ha en flicka. Bf flyttades från 28 Juli till 31 Juli.

Stort grattis! Härligt att allt såg bra ut Glad
  • Kumminsilver
    frökenBea skrev 2019-04-14 10:27:00 följande:

Igårmorse vaknade jag pigg och utan ngn smärta! Endast lite ont i halsen vid sväljning men annars inget. Idag helt borta.

Så sjukt skönt :) men så märkligt att man bara kan få så ont och sen bara försvinner det.

Åh, vad jag längtar tills det börjar bli dags för lilltjejen att komma! Hela 12 veckor till, kanske 14, haha. Idag går vi in i v 28. Det är så skönt för varje vecka som man kan räkna ner :)

Förra veckan var vi och beställde vagn, en britax smile + en britax isize babyskydd. En bit på väg i förberedelserna. Men vi flyttar om en månad till större så det blir först då som vi köper hem allting och inreder för bebis :)

Härligt att smärtan gått över, hoppas den fortsätter hålla sig borta!

Även jag spenderade en halv natt uppe på akuten och sen förlossningen innan i veckan. Hade otroligt ont i ena sidan av ryggen och magen. Det sa till slut att det är hydronefros - livmodern trycker mot urinvägen så det blir svårt för vätskan att rinna bort så istället samlas det i njuren. Fick värktabletter utskrivna och blir det värre kan de behöva operera in en ventil som ska leda bort vätskan. Vi får se. Vissa dagar gör det så ont att jag inte vet vart jag ska ta vägen, andra dagar känns det knappt.

Har också köpt vagn nu så av de stora grejerna är det bara sängen kvar att köpa. Tycker fortfarande det känns overkligt att det (förhoppningsvis) ska komma en bebis och som att det är väldigt långt borta, även om det egentligen inte är det. Räknar ner både veckor och dagar Drömmer
  • Kumminsilver
    naano skrev 2019-06-03 11:46:29 följande:

Nyss hemkommen från barnmorskan. Bebis ligger fortfarande med huvudet neråt, ruckbar. Hade trängt ner rätt så mycket tyckte hon. Hjärtslagen låg på 150-155.

Vet ni hur era bebisar ligger?

Min är ruckbar och ligger väldigt långt ner tydligen. Barnmorskan blev chockad över hur långt ner bebisen låg när jag var där förra veckan. Hon trodde i alla fall den låg med huvudet neråt men kunde inte helt avgöra om det var så eller om det var rumpan neråt, så hon skulle känna efter igen vid nästa besök och kolla med ultraljud om hon inte kände sig säker då heller.
  • Kumminsilver
    Ni som fått barn och märkte av slemproppen, hur länge efter att den kom startade förlossningen? Min gick precis, eller i alla fall en del av den, så jag hoppas på att det ska komma igång snart... Är på BF+5 nu Glad
  • Kumminsilver

Jag började blöda lite två timmar efter att slemproppen gick och några timmar senare kom värkarna igång, så det var som jag hoppades - tecken på att det var på G. Det blev en jobbig och svår förlossning så vi är fortfarande kvar på BB för att läka lite, men det känns helt fantastiskt att ha honom här nu. Det blev en liten pojke och han föddes på kvällen 25/7 (bf var 19:e).

Svar på tråden BF juli 2019 - stannar på FL