Inlägg från: Anonym (Ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ts)

Första försöket eller 1 år?

Aamon skrev 2018-10-27 17:28:57 följande:

Första graviditeten tog 1.5 år, andra 8 mån och den tredje 3 mån. Första slutade i x, andra i ma och den tredje är pågående. Har hela tiden tagit kortare tid för oss för varje gång, vilket jag tror beror på att vi kom på vad som verkar göra oss gravida. När vi lyckas med det (sex varje dag hela cykeln) har det gått fortare.

Intressant!

Ni har alltså sex varje dag hela cykeln, de gånger ni lyckats??

Vi har kört typ varannan dag & sen tre dagar i rad runt ägglossning. Kanske ska prova det..
  • Anonym (Ts)
    Omstart2019 skrev 2018-10-27 17:41:08 följande:

Jag tror bara man är mer benägen att svara i såna trådar om det gått jättefort eller om man haft problem att bli gravid.

Följer man bim-trådar så känns det som det är otroligt varierande vilket försök de är på som plussar. För vår del tog det sig på sjunde försöket nu denna gången.

Okej.. det låter ju skönt.. känner sån otrolig stress när det inte gick på första försöket.. känns som det är antingen eller.. går det inte på första, då är det bara att räkna med att det tar 10-12 månader minst..
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Hrm..) skrev 2018-10-27 17:52:30 följande:

Första barnet, plussade 5v efter att jag slutat med p-pillerna. Andra barnet, plussade åter ca 5 v efter att jag slutat med P-pillerna. Tredje barnet så slutade jag med p-pillerna i slutet av juni och plussade nu i slutet av oktober (ja, är fortfarande nygravid så allt kan hända)

Denna gången så hade jag precis bestämt mig för att det inte skulle bli fler barn(pga andra faktorer karriärmässigt),skulle bara testa för att börja med p-pillerna igen och fick plus. Så tror att det ligger viss sanning i den gamla sägnen att när man slutar att snöa in sig på det så kommer det.

Ja eller så är det enbart att du är väldigt fertil.. att du lyckats bli gravid efter några veckor bara...
  • Anonym (Ts)
    Anonym (N) skrev 2018-10-27 20:51:52 följande:

Första barnet tog 20 månader, utredningen visade oförklarligt barnlösa och vi skulle inom kort få börja IVF, men sen plussade vi på naturlig väg.

Andra barnet tog första försöket efter utav av spiral, ca 2 v efter alltså.

Så för oss har det ju vart otroligt olika. :)

Ja precis det jag menade.. känns lite som det är antingen eller.,, antingen första max andra försöket eller så tar det typ ett år och övervägande att söka hjälp eller precis sökt hjälp..
  • Anonym (Ts)
    Anonym (...) skrev 2018-10-27 20:02:29 följande:

3:e försöket (slutade i MA)

11:e försöket

4:e försöket

Känns som du är den första jag läser som blev gravid på 4:e... känns som det antigen tar sig på första försöket eller så måste man hålla på i 11-12 månader.. och vi lyckades inte på andra försöket nu.. fick mens igår., så nu har jag tappat hoppet.. att det kommer ta typ 1 år...
  • Anonym (Ts)
    Omstart2019 skrev 2018-10-27 22:40:19 följande:

Enligt statistik så blir väl hälften gravida de första 2-3 månaderna (inte specifikt första alltså), 80% inom ett halvår och 90% inom ett år (www.trygghansa.se). Så det där är bara nån fix idé du har fått.

Tack för svaret. Det där kändes skönt att läsa!

Förmodligen.. som du säger, herregud vad huvudet kan få för sig saker....:/
  • Anonym (Ts)
    Anonym (N) skrev 2018-10-27 23:21:10 följande:

Är det bara erat första försök så mår du nog bäst av att stressa ner lite. Det jag ville ha sagt med min kommentar är att man aldrig kan veta. Det är väldigt mycket som ska stämma in för att det ska bli en graviditet. Titta på videos om det så blir det lite mer konkret. Jag menar att vi bara hade tur andra gången, vi höll ju på i nästan två år första gången.

Så som sagt, ta det lite lugnt. Det hör inte till vanligheterna att bli gravid på första försöket. :)

Ne vi är inne på 3:e försöket.. & ja jag vet att det är normalt.. men när man läser här på fl. så verkar det som alla plussar på första försöket eller så får de Hålla på i cirka 1 år.. därför jag undrade..
  • Anonym (Ts)
    LillaMy08 skrev 2018-10-28 01:23:18 följande:

Första graviditeten var på 6 försöket, slutade i MA. Gravid igen 4 försök efter MA, är i vecka 9 nu så får se om detta går hela vägen :)

Håller alla mina tummar att det ska gå vägen för er denna gång..
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Mittemellan) skrev 2018-10-28 01:43:24 följande:

Vi försökte lite halvdant i ett halvår och när det inte gick försökte vi mer intensivt med ägglossningstester i 3 månader innan vi till slut lyckades.

Okej! Vi är ickså inne på 3:e försöket.. hoppas verkligen det tar sig denna gång..
  • Anonym (Ts)
    Erla skrev 2018-10-28 01:38:35 följande:

Graviditet 1 tog 1,5 år och slutade i MA.

Graviditet 2 tog två månader efter MA och slutade i mf.

Graviditet 3 tog 10 månader att få till och blev första barnet.

Graviditet 4 blev till 10 månader efter förlossningen pga för tidig äl, dvs oplanerad. Är nu i vecka 19.

Har alltid haft längre cykler än normalt så det har inte varit konstigt att det tagit tid, då jag har färre försök på ett år än de flesta. Den pågående graviditeten är dock en "lyckoträff" då det var första äl som hade någon chans att bli något eftersom det är första gången sedan förlossningen vi kört utan kondom runt äl (som kom hela 9 dagar tidigare än de senaste fem cyklerna).

Tack för dina svar.. blir bara så fundersam & lite smrädd när man läser att alla

Plussar antingen på första gången eller typ efter ett år..
  • Anonym (Ts)
    Erla skrev 2018-10-28 15:14:24 följande:

Förstår det, men det är nog, som tidigare nämnt, så att de som svarar oftast antingen haft svårt eller lätt. Statistiken säger ju dock att de allra flesta blir gravida inom ett år :)

Ja, så är det nog.. de som plussar efter 3-4 månader kanske inte går ut på dessa sidor..
  • Anonym (Ts)
    GAndrea skrev 2018-10-28 16:54:32 följande:

1a. 18 år. Gravid trots p-piller. Gjorde abort.

2a. 26 år. 10 försök, lyckades på 11e försöket. Tror kanske att jag hade ett tidigt missfall vid försök 6 eller 7.

3e. 27 år. 2 försök, lyckades på 3e.

Beklagar ditt missfall..:(

Men tack för svar..
Svar på tråden Första försöket eller 1 år?